شناسهٔ خبر: 54029712 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعلام رسمی شیوع ویروس کرونا در کره شمالی برای نخستین بار

تهران- ایرنا - رهبر کره شمالی در بیانیه ای از شیوع گسترده ویروس کرونا در این کشور و مواجهه با "آشفتگی بزرگ" به دلیل ابتلای مردم به این ویروس خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری «یونهاپ»، با گزارش مرگ ۲۱ نفر دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا و شناسایی بیش از ۱۷۴ هزار و ۴۰۰ نفر در سراسر کره شمالی، «کیم جونگ اون» اعلام کرد کشورش با "آشفتگی بزرگی" در برابر شیوع همه گیری ویروس کرونا مواجه شده است. 

رسانه دولتی پیونگ یانگ آمار به روز رسانی شده را پس از برگزاری جلسه صبح امروز رهبر این کشور برای بازبینی سیستم ضدویروسی برای بررسی حداکثر سطح اضطراری منتشر کرد.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی دولتی کره شمالی، در این جلسه عمدتا درباره راه های تامین و توزیع دارو تبادل نظر انجام گرفت. 

رهبر کره شمالی از مقام‌های مربوطه خواست تا درباره اقدامات کنترل کننده موفقیت آمیز ویروس کرونا در کشورهای دیگر تحقیق و تفحص صورت گیرد.

برپایه این گزارش، شمار کلی حدود ۵۲۴ هزار و ۴۴۰ نفر در کره شمالی از اواخر آوریل تا ۱۳ مه علائم ابتلا به ویروس کرونا داشتند که از این تعداد ۲۴۳ هزار و ۶۳۰ نفر کاملا  و  ۲۸۰ هزار و ۸۱۰ نفر به سختی درمان شدند. همچنین شمار مرگ و میر بر اثر ابتلا به این ویروس به ۲۷ نفر افزایش یافته است.

همزمان «کیم جونگ اون» ابراز امیدواری کرد که بحران همه گیری ویروس کرونا به زودی در این کشور پایان یابد. 

روز پنجشنبه کره شمالی برای اولین بار از زمان شروع همه گیری ویروس کرونا در سراسر جهان در ژانویه ۲۰۲۰، نخستین موارد ابتلا و گسترش این ویروس در این کشور را اعلام کرد. 

نظر شما