شناسهٔ خبر: 54027569 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

خارج از گود سیاست

تصاویر | تشییع و خاکسپاری رئیس امارات؛ حاکم دوبی با برادر رئیس سابق امارات بیعت کرد

صاحب‌خبر -

مراسم تشییع جنازه شیخ خلیفه بن زاید رئیس امارات متحده عربی با حضور شیخ محمد بن زاید آل نهیان حاکم ابوظبی و دیگر مقامات امارات برگزار شد.

پیکر شیخ خلیفه پس از اقامه نماز در قبرستان البطین ابوظبی به خاک سپرده شد. شیخ خلیفه بن‌زاید آل‌نهیان، رئیس امارات متحده عربی، روز جمعه، ۲۳ اردیبهشت‌ماه، درگذشت. این رهبر ۷۴ ساله، دومین رئیس امارات از زمان تاسیس آن در سال ۱۹۷۱ بود. به مناسبت درگذشت شیخ خلیفه در امارات ۴۰ روز عزای عمومی و سه روز تعطیلی سراسری اعلام شد.

تشییع و خاکسپاری رئیس امارات,مرگ حاکم امارات
تشییع و خاکسپاری رئیس امارات,مرگ حاکم امارات
تشییع و خاکسپاری رئیس امارات,مرگ حاکم امارات

حاکم دوبی با برادر رئیس سابق امارات بیعت کرد

محمد بن راشد آل مکتوم، نخست وزیر، معاون رئیس امارات و حاکم دوبی برای اداره امور امارات در دوره انتقالی از محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد امارات کسب اجازه کرد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از صدی البلد، محمد بن زاید، ولیعهد دوبی و برادر خلیفه بن زاید است که روز جمعه در سن ۷۳ سالگی درگذشت.

طبق قانون اساسی امارات، شورای عالی فدرال از بین اعضای خود یک رئیس و یک معاون رئیس را برای یک دوره ۵ ساله ریاست انتخاب می‌کند و هرگاه سمت رئیس یا قائم مقام او با فوت یا استعفا یا پایان دوران تصدی پست هر یک از آنها در امارت به هر دلیلی خالی شود، شورای عالی ظرف یک ماه از آن تاریخ برای تشکیل جلسه دعوت می‌شود تا بر اساس اصل (۵۲) قانون اساسی، جانشینی را برای تصدی پست خالی مانده انتخاب کنید. 

همچنین به هنگام خالی شدن منصب ریاست بنا به هر دلیلی، اختیارات وی به معاون رئیس انتقال می‌یابد؛ به این معنی که «محمد بن راشد آل مکتوم»، حاکم دوبی اداره امور کشور در دوره انتقالی را برعهده خواهد داشت.

قرار است پس از تشییع جنازه رئیس امارات، شورای عالی فدرال امارات نشستی برای بررسی زمانبندی قانونی و انتخاب رئیس جدید برگزار کند و پیش بینی می‌شود محمد بن زاید به عنوان رئیس جدید امارات منصوب شود.

عصر جمعه، مراسم تشییع جنازه خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس این کشور برگزار و پیکر وی در قبرستان البطین در ابوظبی، به خاک سپرده شد.

نظر شما