شناسهٔ خبر: 54020778 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیر اجرایی یازدهمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری خبر داد:

انعقاد ۲۶ میلیاردتومان قرارداد فناوران در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲

تهران - ایرنا - دبیر اجرایی یازدهمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس ۲۰۲۲) از انعقاد ۲۶ میلیاردتومان قرارداد فناوران در چهار روز برگزاری این نمایشگاه با صنایع مختلف خبر داد.  

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، سجاد عباسی فشمی عصر جمعه در آیین اختتامییه یازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس ۲۰۲۲) بزرگ ترین رویداد استارتاپی کشور تحت عنوان در خصوص حضور میهمانان خارجی  در این نمایشگاه اظهارداشت: تعداد میهمانان خارجی در نمایشگاه اینوتکس ۷۰ نفر از کشورهای روسیه، هند، ازبکستان، مالزی، قرقیزستان بود.

وی افزود: در کنار بخش نمایشگاهی ۱۴ عنوان رویدادی در طول چهار روز برگزاری نمایشگاه هر لحظه در حال تولید محتوا و برگزاری رویداد تجاری بودند.

دبیر اجرایی یازدهمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری یادآور شد: در بخش کافه سرمایه ۴۵۰ جلسه سرمایه گذاری برگزار شد که البته این جلسات در مراحل اولیه منجر به سرمایه گذاری نمی شود اما در طول همین چهار روز نمایشگاه شاهد یک قرارداد سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیونی و دو قرار داد ۱۰ میلیارد تومانی بودیم.

عباسی فشمی تصریح کرد: همچنین در بخش تامین مالی جمعی اینوتکس ۲۰۲۲ بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جذب سرمایه صورت گرفت.

وی افزود: در بخش رویداد ریورس پیچ که ۶ رویداد آن در طول چهار روز نمایشگاه در حوزه نیازهای فناورانه بخش های مختلف از جمله صنایع غذایی، تجهیزات پزشکی، صنعت و معدن برگزار شد، ۲۶ میلیارد تومان تا پایان نمایشگاه قرارداد منعقد شد.

دبیر اجرایی نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ خاطرنشان کرد: در بخش پاویون مشاور نیز در مجموع ۴۰۰ جلسه مشاوره رایگان برگزار شد و در سه استیج نمایشگاه بیش از ۳۰۰ سخنران و پنلیست در حوزه تخصص خود برنامه ارایه کردند.

گروه صنعتی «پای» در اینوتکس پیچ و «لندین» در اینوتکس بتل اول شدند

همچنین بر اساس این گزارش، تیم تیم استارتاپی "لندین" برنده رویداد اینوتکس پیچ با پایان مرحله نهایی رویداد اینوتکس پیچ در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲، با پنج رای برنده این دوره از رقابت‌ها شد. 

یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری اینوتکس ۲۰۲۲ به میزبانی پارک فناوری پردیس از روز سه شنبه ۲۰ اردیبهشت آغاز به کار کرد و امروز جمعه ۲۳ اردیبهشت ماه به کار خود خاتمه داد. در مراسم اختتامیه این رویداد مرحله نهایی یکی از رویدادهای جانبی اینوتکس با عنوان "اینوتکس پیچ" با حضور ۱۶ تیم برگزیده از مرحله استانی برگزار شد.

رویداد اینوتکس پیچ، رقابت استارت‌آپ‌ها در حضور سرمایه‌گذاران و امتیازدهی به آنها توسط داوران ایرانی و بین‌المللی است و چهارمین دوره آن با رقابت بزرگ بین استارت‌آپ‌ها در مرحله استانی آغاز شد. 

مرحله نخست این رقابت‌ها در استان‌های تهران، فارس، کرمانشاه، زنجان، سمنان و قم و آذربایجان غربی در چند ماه گذشته برگزار و ۱۶ تیم برتر این رقابت‌ها برای حضور در مرحله نهایی انتخاب شدند.

در مرحله اول این رویداد، استارت‌آپ‌ها به صورت آنلاین ایده‌های تیم‌های شرکت کننده را داوری کردند. از استارت‌آپ‌های منتخب برای رقابت حضوری در مقابل سرمایه‌گذاران دعوت به عمل می آید.

در مرحله رقابت در حضور سرمایه گذاران، ابتدا تیم‌های استارت‌آپی در خصوص نحوه ارائه به سرمایه‌گذار، در یک دوره آموزشی شرکت کردند و در ادامه در حضور سرمایه‌گذاران محلی، به معرفی ایده یا محصول خود پرداختند.

در این رقابت ۱۶ تیم شامل تیم های لندین از تهران، نیچر استودیو از تهران، لایوبوک از تهران ، نادر ارتباط گستر رازی ، وب متریک از سمنان ،سلامت سبز دانش پژوه از زنجان ، تیم توک کافی از کرمانشاه، بومی سازان پردازش قائم از سمنان، فناوران اینترنت اشیا ویرا از شیراز، اروم زیست کاوان از ارومیه، رایان پلیمر آرتا از تبریز ، گروه صنعتی پای از کرمانشاه، فرتاک ناژو- ری فود از اردبیل، آریا سرمایه از زنجان، ژابیز از شیراز و دیار از قم 

در رویداد نهایی، تیم ها پس از ارائه ایده و محصول خود، داوری شدند که در نتیجه آن، گروه صنعتی پای از کرمانشاه در مقام نخست قرار گرفت. لندین از تهران در رده دوم و دو تیم نیچر استدیو از تهران و سلامت سبز دانش پژوه از زنجان، مشترکا در رده سوم قرار گرفتند. به تیم اول مبلغ ۲۰ میلیون تومان، تیم دوم ۱۵ میلیون تومان و به هر کدام از تیم های سوم مبلغ ۱۰ میلیون تومان اهدا می شود.

تیم های پای، لندین به ترتیب رتبه اول و دوم رقابت اینوتکس پیچ را به دست آوردند. همچنین تیم های نیچر و سلامت سبز به طور مشترک حائز رتبه سوم این رقابت شدند.

در بخش اینوتکس بتل، استارتاپ‌ها به معرفی محصولات یا خدمات خود پرداختند که هشت گروه برای مناظره دو به دو با یکدیگر انتخاب شدند. وب متریک و لندین، نیچر استدیو و ویرا، گروه صنعتی پای و ژابیز، توک کافی و سلامت سبز دانش پژوه به رقابت با یکدیگر پرداختند. لندین، نیچر استدیو، گروه صنعتی پای و سلامت سبز دانش پژوه به مرحله بعد راه یافتند.

در مرحله نهایی رقابت اینوتکس بتل که با حضور لندین و گروه صنعتی پای برگزار شد، لندین توانست مقام اول را کسب کند.

در نهایت برندگان نهایی این رقابت‌ها علاوه بر دریافت جوایز نقدی و تسهیلات ۲ میلیارد ریالی پست بانک ایران، جهت شرکت در رویداد Sevan Startup Summit ارمنستان نیز از حمایت دبیرخانه رویداد اینوتکس بهره‌مند خواهند شد.

رقابت اینوتکس‌پیچ با هدف معرفی و سرمایه‌گذاری روی ایده‌ها و استارتاپ‌های مستعد از شهرهای مختلف کشور انجام می‌شود؛ ازاین‌ رو دبیرخانۀ نمایشگاه اینوتکس از سرمایه‌گذاران، وی‌سی‌ها، شتاب‌دهنده‌ها و افراد علاقه‌مند برای شرکت در این رویداد و سرمایه‌گذاری روی ایده‌های منتخب دعوت به‌ عمل می‌آورد.

در نهایت برندگان نهایی این رقابت‌ها علاوه بر دریافت جوایز نقدی و تسهیلات پنج میلیارد ریالی از پست بانک ایران، جهت شرکت در رویداد Sevan Startup Summit ارمنستان نیز از حمایت دبیرخانه رویداد اینوتکس بهره‌مند خواهند شد.

رقابت اینوتکس‌پیچ با هدف معرفی و سرمایه‌گذاری روی ایده‌ها و استارتاپ‌های مستعد از شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود و دبیرخانۀ نمایشگاه اینوتکس از سرمایه‌گذاران، وی‌سی‌ها، شتاب‌دهنده‌ها و افراد علاقه‌مند برای شرکت در این رویداد و سرمایه‌گذاری روی ایده‌های منتخب دعوت به‌عمل می‌آورد.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ با تاکید بر حضور فناوری های جدید مانند «اقتصاد دیجیتال»، «فناوری هوشمند» و «توسعه پایدار» از ۲۰ تا ۲۳ اردیبهشت ماه در پارک فناوری پردیس برگزار شد.

اینوتکس که در حال حاضر به بستری برای عرضه نوآوری و فناوری، تبادل دانش فنی و فناوری و نیز مشارکت میان شرکت ها و سرمایه گذاران داخلی و بین المللی تبدیل شده است؛ در طول برگزاری ۱۰ دوره گذشته خود شاهد حضور در مجموع بیش از ۲ هزار و ۲۵۰ شرکت و استارتاپ ایرانی و خارجی به عنوان غرفه دار بوده است و بیش از ۸۰ هزار نفر نیز از این نمایشگاه بازدید کردند.

نظر شما