شناسهٔ خبر: 54016884 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

به مناسبت بزرگداشت فردوسی؛

رادیو نمایش "جشن نامه" پخش می کند

فرزانه سبزعلی

ویژه برنامه "جشن نامه" به مناسبت بزرگداشت حکیم فردوسی و پاسداست زبان فارسی از رادیو نمایش پخش می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش، ویژه برنامه "جشن نامه" رادیو نمایش به مناسبت روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی یکشنبه، 25 اردیبهشت ماه روی آنتن می رود.

"جشن نامه" برنامه ای ترکیبی از شاهنامه خوانی، نقالی و پرده خوانی و نمایش هایی کوتاه بر اساس شاهنامه حکیم توس است و شامل بخش هایی همچون: رونمایی "نامورنامه" در گفت و گو با جلال خالقی مطلق عضو هیأت امنا و فرنشین بنیاد فردوسی و با صدای محسن بهرامی، "شگفتی های شاهنامه" در گفت و گو با عبدالمهدی مستکین، شاهنامه پژوه و مدیر بخش فرهنگ کمیسیون یونسکو ایران، خوانش نسخه آموزشی و نمایشی شاهنامه فردوسی در دو بخش دیباچه ای و سرگذشت فردوسی و داستان های دوره پیشدادی و گفت وگو با یاسر موحد فرد دبیرکل بنیاد فردوسی و مدیر عامل موسسه فردوسی توسی، پخش نمایش رادیویی "بیور اسب" با بازنویسی و کارگردانی رضا حماطی و بازیگری عباس بهمنش در نقش ابلیس، رضا حماطی در نقش راوی و کیوان هاشمی در نقش ضحاک، "نقالی آموزه های اخلاقی حکیم توس"، اجراهای گروه کودکان و نوجوانان موسسه فردوسی توسی، "نقالی بحر طویل خوانی" امیرعلی عطااللهی، نقالی دو زبانه، شاهنامه خوانی گروهی خانواده شریفی از رفسنجان و بخش های متنوع دیگری می باشد. همچنین در این برنامه با محسن سوهانی، مدیر کل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش و کاظم نظری، مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت و گو خواهد شد.

 "جشن نامه" به تهیه کنندگی ملیحه مرادی جعفری و با اجرای ملیحه شبانیان و پیمان شیخی پخش می شود. همچنین دستیار تهیه این برنامه علیرضا بهروش است که با همکاری مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رادیو نمایش و بنیاد فردوسی به میزبانی تالار سنگلج تهران یکشنبه، 25 اردیبهشت ماه از ساعت 9 الی 11 از محل تماشاخانه سنگلج به روی آنتن خواهد رفت.

این برنامه در گروه فرهنگ و تاریخ رادیو نمایش تهیه و تولید شده است که به صورت زنده از آنتن شبکه رادیویی نمایش پخش می شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما