شناسهٔ خبر: 54016603 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

حسن عبدلیان‌پور:

برگزاری آزمون وکالت دادگستری در مشهد

موج نیوز

رییس مرکز وکلای کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه بیان کرد: آزمون امسال بر اساس قانون تسهیل صدور برخی مجوزات کسب و کار برگزار می‌شود و بر این اساس باید وکلا و کارآموزان وکالت جذب شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حسن عبدلیان‌پور رییس مرکز وکلای کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در سخنانی اعلام کرد: در آزمون وکالت دادگستری ۸۰ هزار داوطلب از سراسر کشور در ۲۲۴ حوزه فرعی و ۵۰ حوزه اصلی دانشگاه آزاد شرکت کرده‌اند.

عبدلیان‌پور این سخنان را در حاشیه برگزاری آزمون سراسری وکالت دادگستری در مشهد اظهار کرد و ادامه داد: این آزمون با رعایت پروتکلهای بهداشتی در حال برگزاری سال ۱۴۰۰ کانون وکلا نتوانست آزمون وکالت و حقوق را برگزار کند.

رییس مرکز وکلای کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه ادامه داد: لذا برای جلوگیری از تضییع حقوق داوطلبان با کسب مجوزهای قانونی، مرکز وکلای قوه قضاییه این آزمون را امروز ، ۲۳ اردیبهشت ماه در سراسر کشور برگزار کرد.

وی تصریح کرد: آزمون امسال بر اساس قانون تسهیل صدور برخی مجوزات کسب و کار برگزار می‌شود و بر این اساس باید وکلا و کارآموزان وکالت جذب شوند، اما این قانون تضمینی برای جذب بیشتر وکلا در این آزمون نیست.

رییس مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه یادآور شد: در آزمون پارسال ۷ هزار وکیل جذب شدند و امسال نیز طبق قانون تسهیل صدور مجوزات کسب و کار،  کارآموز جذب خواهد شد.

عبدلیان‌پور در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد و گفت: در خصوص تخلفات وکلا نیز شایان ذکر است که میزان لغو مجوز وکلا به دلیل تخلف حداقلی است و براساس قانون به تخلفات آنها رسیدگی می‌شود.

نظر شما