شناسهٔ خبر: 54014780 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: کالا خبر | لینک خبر

برترین های بورس کالا را بشناسید

معدنی ها و پتروشیمی ها در صدر جدول

دو شرکت معدنی، دو شرکت فولادی و یک شرکت پتروشیمی در صدر ۵ شرکت برتر بورس کالا قرار گرفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش کالاخبر ، بررسی ارزش فروش شرکت ها در بازار فیزیکی بورس کالای ایران در هفته گذشته (منتهی به ٢٣ اردیبهشت) نشان می دهد، شرکت های سنگ آهن گهر زمین، فولاد خوزستان و ملی صنایع مس ایران در مکان های اول تا سوم جای گرفته اند.

رتبه جایگاه شرکت ها به شرح زیر است:

سنگ آهن گهر زمین با ثبت معامله ۴٠٠ هزار تن گندله سنگ آهن به ارزش ١۵٢٣ میلیارد تومان در رتبه نخست ایستاد.

فولاد خوزستان با فروش ٨۴ هزار و ٨٨٠ تن تختال و شمش بلوم به ارزش ١٣٨١ میلیارد تومان دوم شد.

فولاد ملی صنایع مس ایران با ثبت معامله ٨ هزار و ۴٠٠ تن مس کاتد، سولفور مولیبدن و مس کم عیار به ارزش ١٢۶٣ میلیارد تومان در جایگاه سوم قرار گرفت.

فولاد مبارکه اصفهان نیز ۴۵ هزار و ۶٨٠ تن انواع تختال SM، ورق قلع اندود، ورق رنگی و ورق گالوانیزه را به ارزش ١٠٣١ میلیارد تومان فروخت و چهارم شد.

پتروشیمی تندگویان ٢١ هزار و ٨۶٠ تن انواع پلی اتیلن ترفتالات و نخ پلی استر در گریدهای مختلف را به ارزش بیش از ٧۶٣ میلیارد تومان فروخت و پنجم شد.

پالایش نفت اصفهان با ثبت معامله ۴۴ هزار و ٧٧۵ تن لوب کات سبک، وکیوم باتوم و گوگرد گرانوله به ارزش بیش از ٧٢٢ میلیارد تومان ششم شد.

فولاد هرمزگان جنوب با فروش ۴١ هزار و ٧٧۵ تن تختال به ارزش ۶٨٢ میلیارد تومان هفتم شد.

ذوب آهن اصفهان با فروش ۴٢ هزار و ٣٢ تن سبد میلگرد و تیرآهن به ارزش بیش از ۶۶٩ میلیارد تومان در جایگاه هشتم قرار گرفت.

پتروشیمی شازند موفق به ثبت معامله ١۴ هزار و ۵٢۴ تن پلی اتیلن سبک و سنگین، دی اتیل هگزانول، پلی پروپیلن نساجی، منومر اتیلن، منومر وینیل استات، دی اتانول آمین، دی اتیلن گلایکول و تری اتانول آمین به ارزش ۴٨۴ میلیارد تومان شد و جایگاه نهم را بدست آورد.

مجتمع فولاد خراسان با دادوستد ٢٩ هزار و ٣۶ تن میلگرد و شمش بلوم به ارزش بیش از ۴۶٣ میلیارد تومان نیز رتبه دهم را کسب کرد.

نظر شما