شناسهٔ خبر: 54010788 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جانشین فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی مطرح کرد

لزوم همکاری های ایران و افغانستان در جهت ارتقاء امنیت مرزها

جانشین فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی در دیدار با ارتش حکومت افغانستان بر لزوم افزایش و استمرار تعامل و همکاری های فی مابین در جهت ارتقاء امنیت در مرزها تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

 سردار قاسم رضایی در ادامه سفر به استان خراسان رضوی نشستی با "مولوی شبیر احمد" رئیس ارکان ارتش افغانستان و هیئت همراه در شهرستان تایباد داشت.

او گفت: دو کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران و افغانستان روابط سیاسی و مبادلات تجاری مطلوبی به عنوان دو کشور دوست و همسایه داشته و دارند. این دو کشور طی سال های گذشته در رویدادها و حوادث گوناگون، با روحیه تعامل و همکاری در کنار یکدیگر بودند و هر جا که دشمنان می خواستند خدشه ای بر این روابط وارد کنند به واسطه حسن نظر و حس برادری حاکم بر تفکر دو ملت ناامید شدند.

جانشین فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران استکبارستیزی را از وجوه مشترک ملت ایران و افغانستان عنوان کرد.

او گفت: تلاش هر دو کشور باید روی انسجام و اتحاد متمرکز شود و با مدیریت و تدبیر در مورد حوادث کوچک اجازه بزرگنمایی این حوادث را به دشمنان نداده و از سوء استفاده آنان جلوگیری کنیم.

سردار رضایی گفت: مرزهای ما خاکی است ولی دین و فرهنگ ما مرز ندارد، اراده ملت و دولت ایران بر حمایت از کشور دوست و برادرمان افغانستان است.

او داعش را دشمن مشترک هردو ملت مسلمان ایران و افغانستان دانست و مبارزه و نابودی داعش از اهداف مشترک هر دو کشور عنوان کرد.

جانشین فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران بر لزوم افزایش و استمرار تعامل و همکاری های فی مابین در جهت ارتقاء امنیت در مرزها تأکید کرد و ایجاد همبستگی فرهنگی میان مرزنشینان و مقابله با قاچاق موادمخدر در راستای توسعه ثبات و امنیت در مرزها را مورد اهتمام هر دو کشور عنوان کرد.

سردار رضایی گفت: اتخاذ تصمیمات مناسب در حوزه مرزی در این نشست ها قطعا مثمر ثمر واقع شده و برای مردم هر دو کشور امنیت مرزها تضمین خواهد شد.

او گفت: مرزبانی جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا تجارب و آموزش های خود را در حوزه مرزی در اختیار مرزبانی افغانستان قرار دهد.

جانشین فرمانده کل انتظامی افزایش و تقویت گشت های مشترک را در جهت توسعه امنیت مرزهای مشترک بین دو کشور از ضروریات دانست. 

او گفت: تبادل دانش، اطلاعات، آموزش، توجیهات، نشست ها و ... همگی می تواند نه تنها به گسترش روابط دو کشور منجر شود بلکه منجر به آرامش بیشتر مرزها و تبادلات اقتصادی خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما