شناسهٔ خبر: 54009085 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

سرپرست تعزیرات حکومتی استان قزوین هشدارداد؛

برخورد قاطع با سودجویان طرح اصلاح یارانه‌ها

سرپرست تعزیرات حکومتی استان قزوین گفت: سازمان تعزیرات حکومتی با افراد سودجو که بخواهند در اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها نابسامانی ایجاد کنند به صورت جدی برخورد می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علیرضا حسن‌پور، سرپرست تعزیرات حکومتی استان قزوین گفت: اقدام دولت در خصوص مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها اقدامی است که همه کارشناسان بر آن تأکید دارند و ممکن است در اجرای این طرح افراد سودجو بخواهند نابسامانی ایجاد کنند که سازمان تعزیرات حکومتی با اختیارات جدیدی که از مراجع ذی‌صلاح به آن واگذار شده با این تخلفات به صورت جدی برخورد می‌کند.

او درباره اختیارات جدید تعزیرات افزود: قبلاً جریمه‌ها بازدارنده نبود و متخلفان حاضر بودند سریع جریمه را پرداخت کنند، اما هم‌اکنون این جریمه‌ها افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.

سرپرست تعزیرات حکومتی استان قزوین گفت: ابزارهایی در اختیار سازمان تعزیرات قرار گرفت که به جز جریمه، بازدارندگی دارند، به عنوان مثال فردی که مرتکب تخلف گران‌فروشی یا تخلفات صنفی شود، سازمان تعزیرات می‌تواند علاوه بر جریمه، تابلوی تخلف را در واحد صنفی نصب کند یا اگر لازم باشد واحد صنفی را پلمب کند که به حیثیت تجاری واحد صنفی لطمه می‌زند و بسیار بازدارنده است که البته معتقدیم تا آنجا که می‌توانیم از این ابزار استفاده نکنیم.

حسن‌پور بیان کرد: نظارت بر بازرسی‌هایی از بازار در چند روز گذشته با دقت نظر و اختیار بیشتری در حال انجام شدن است و سعی داشته ایم هیچ واحد صنفی و انباری از بررسی کنار نباشد.

او ادامه داد: براساس برنامه بازدیدهای مشترک، واحد گشت سیار این اداره کل به همراه کارشناسان واحدهای نظارتی تعداد ۶تیم مشترک تعزیرات و جهاد کشاورزی در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه از ۷۷واحد نانوایی بازدید و تعداد ۲۳گزارش تخلفاتی تنظیم گردید و 4واحد نانوایی پلمپ شد.

این مقام مسئول بیان کرد: در خصوص کنترل بازار کالاهای اساسی شعب سیار تعزیرات حکومتی در ۲شیفت صبح و عصر به همراه یک واحد گشت نامحسوس جهت انجام بازدید میدانی به صورت مستمر بازار اقلام اساسی مرکز استان را رصد و واحدهای متخلف را شناسایی می‌کند.

حسن‌پور گفت: همچنین ۲انبار بنکداری مواد غذایی بازدید و یک انبار با تخلف احراز گردید که در حال حاضر عمده تخلف محرز در بازار استان فروش اجباری کالای بدون تقاضا به همراه روغن خوراکی است و در کنار موضوع نان، در اولویت برنامه بازرسی‌های روز آتی قرار دارد.

سرپرست تعزیرات حکومتی استان قزوین تاکید کرد: اگر هر واحد تولیدی یا صنفی خودسرانه قیمت کالا و خدمات را افزایش دهد با ابزارهای جدید تعزیرات به طور جدی با آن‌ها برخورد می‌شود.

48

برچسب‌ها:

نظر شما