شناسهٔ خبر: 54007281 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

مجمع تشخیص مصلحت نظام: واردات خودرو مجاز است

صاحب‌خبر -

روز گذشته مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست آیت الله آملی لاریجانی اعلام کرد که از این به بعد واردات خودرو مجاز است.

به نظر می‌رسد پس از کشمکش‌های فراوان در خصوص طرح واردات خودرو، بالاخره پیگیری‌های نمایندگان مجلس جواب داده و واردات خودرو با دستور مجمع تشخیص مصلحت نظام وارد فاز اجرایی شده است. در این خصوص آیت الله آملی لاریجانی، رئیس این مجمع نظر خود را اعلام کرده که در این مطلب به اجمال بررسی می‌شود.

واردات خودرو مجاز است

همان‌طور که پیش‌تر بررسی کردیم، وزیر صمت اعلام کرده بود که واردات خودرو آزاد شده است. هم اکنون در جلسه‌ای که بین اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام صورت گرفته، در مورد طرح ساماندهی صنعت خودرو نیز اظهار نظر نهایی شده است. گفتنی است که این جلسه با حضور دبیر و اعضای مجمع و روسای قوای مقننه و قضائیه و نمایندگان دولت و مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

واردات خودرو واردات خودرو

علاوه بر این جلسه دو نشست دیگر برگزار شده و اعضای مذکور در آن شرکت کرده‌اند و نهایتاً موفق شده‌اند به جمع‌بندی برسند. اعضای مجمع تشخیص پس از دریافت نظر پیشنهادی کمیسیون مشترک زیربنایی و تولیدی و اقتصاد کلان، بازرگانی و اداری در مورد واردات خودرو به شرح زیر تصمیم گرفتند:

دولت مجاز است با رعایت اولویت واردات خودروهای برقی، ترکیبی، کم مصرف، ایمن و مورد استفاده عامه و احراز صلاحیت فنی و حرفه‌ای واردکنندگان و تأمین خدمات پس از فروش و انتقال فناوری توسط آنان، مبادرت به واردات نمایند. سقف واردات خودرو با ملاحظه تنظیم بازار، حمایت از تولید با کیفیت داخلی و رعایت منابع ارزی کشور و اولویت مصرف ارز برای تأمین کالاهای اساسی و ضروری، توسط دولت تعیین می‌شود.

واردات خودرو واردات خودرو

از طرفی آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به این که تعداد جلسات شورا کم و موضوعات در دست بررسی آنها زیاد است خاطرنشان کرد بهتر آن است در این خصوص به سرعت تصمیم‌گیری شود و ساعات جلسات صحن افزایش یابد. در پایان این گونه مقرر شد که تعداد و زمان برگزاری جلسه‌های شورا زیادتر شود.

لازم به ذکر است که روز گذشته به تاریخ 21 اردیبهشت ماه 1401 یکی دیگر از دستورهای آیت الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور کشور در حوزه صنعت خودرویی کشور به تحقق رسید و با تصویب هیئت دولت واردات خودرو نهایتا آزاد شد.

نظر شما