شناسهٔ خبر: 54006605 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تشییع پیکر خبرنگار الجزیره در رام الله + تصاویر

مراسم تشییع پیکر خبرنگار شبکه الجزیره از بیمارستان رام الله به سمت مقر ریاست تشکیلات خودگردان فلسین برگزار شد.

صاحب‌خبر -

پیکر شیرین ابوعاقله، خبرنگار الجزیره امروز (پنجشنبه) در حالی که درون پرچم فلسطین پیچیده شده بود، بر دستان مردم فلسطین و به همراه یک کاروان نظامی و رسمی برای وداع و تکریم او در مقر ریاست  تشکیلات خودگران فلسطین در رام الله پیش از انتقالش به قدس اشغالی تشییع شد.

به گزارش الجزیره، محمود عباس، رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین در مراسم تشییع این خبرنگار شهید، مقامات رژیم صهیونیستی را مسئول شهادت ابوعاقله دانست و گفت: «قتل شیرین ابوعاقله اولین جنایت صهیونیست‌ها نیست، زیرا ده‌ها خبرنگار قبل از او به شهادت رسیدند. ما تحقیقات مشترک با مقامات اشغالگر را رد می‌کنیم، زیرا آن‌ها مرتکب جنایت شده اند و جنایتکاران قتل شیرین ابوعاقله را در دادگاه کیفری بین‌المللی تحت تعقیب قرار خواهیم داد.»

محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در این مراسم در گفتگو با الجزیره جنایات صهیونیست‌ها را محکوم کرد و صهیونیست‌ها را مسئول کامل این جنایت دانست. او با اعلام اینکه تشکیلات به صورت جداگانه تحقیقات برای چگونگی قتل شیرین انجام خواهد داد، گفت: «تحقیقات صهیونیست‌ها را نخواهیم پذیرفت و با جامعه جهانی و دوستان خود در جهان همکاری خواهیم کرد و نتایج آن را در اختیار کشور‌های مربوطه از جمله قطر و آمریکا قرار خواهیم داد. تحقیقات درباره قتل شیرین اکنون در دست کارشناسان فلسطینی است و گزارش ما در مدت کوتاهی آماده خواهد شد.»

پیکر ابوعاقله فردا جمعه ساعت سه بعد از ظهر (به وقت محلی) در جوار کلیسای «کاتولیک رومی» در باب الخلیل بیت المقدس در کنار آرامگاه پدر و مادرش به خاک سپرده خواهد شد.

شیرین ابوعاقله صبح روز چهارشنبه در حالی که لباس خبرنگاری بر تن داشت، بر اثر اصابت گلوله مستقیم نظامیان اشغالگر به شهادت رسید.

تشیع پیکر شیرین ابوعاقله

تشیع پیکر خبرنگار شهید الجزیره

تشیع پیکرخبرنگارالجزیره

محمود عباس

نظر شما