شناسهٔ خبر: 53991483 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اعطای شناسنامه بین المللی به اولین خودرو تاریخی پیکان برای نخستین بار

شناسنامه بین المللی برای اولین بار به اولین خودرو تاریخی پیکان اعطا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی و گردشگری خبرگزاری فارس، ظهر امروز مراسم رونمایی از اولین شناسنامه بین المللی خودروهای تاریخی در ایران (id card fiva)، ثبت اولین خودروی تاریخی پیکان و اعطا اولین شناسنامه بین المللی خودروی تاریخی در ایران همزمان با اولین سفر و حضور تیدو برسترس رئیس فدراسیون جهانی وسایل نقلیه تاریخی (fiva) برگزار شد.

تیدو برسترس، رئیس فدراسیون جهانی وسایل نقلیه تاریخی (fiva) در این مراسم اظهار داشت: دنبال کردن اهداف فیوا یعنی حفظ و صیانت از خودروهای تاریخی از سوی ایران نه تنها برای این نسل، بلکه برای همه نسل هاست.
وی افزود: برای ما باعث افتخار است که کشوری با تمدن ایران یکی از ۸۰ عضو این سازمان است.
رئیس فدراسیون جهانی وسایل نقلیه تاریخی ادامه داد: باعث خوشحالی است که یونسکو هم فعالیت های ما را قبول دارد و ما را تایید می کند، فیوا ۵ سال است که با یونسکو فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی تصریح کرد: بسیار مایه خوشحالی است که جمهوری اسلامی ایران چنین دیدگاهی برای حفظ و حراست از وسایل نقلیه تاریخی دارد.باید بین خودروهایی که روزمره تردد دارند با خودروهای تاریخی تفاوت قائل شویم و صدور آیدی کارت گام مهمی در این زمینه است.

برسترس افزود: مطلع شدم اولین خودرو که برای صدور این کارت انتخاب شده پیکان سال ۱۹۷۰ است، خودرویی که پایه صنعتی شدن کشور ایران است و باید به عنوان میراث تاریخی ثبت شود.

انتهای پیام/

نظر شما