شناسهٔ خبر: 53978841 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نماینده اردکان در مجلس مطرح کرد

موقعیت ویژه اردکان در توسعه گردشگری ورزشی

دشتی گفت: اردکان قابلیت تبدیل شدن به قطب گردشگری ورزشی در استان یزد را دارد.

صاحب‌خبر -

محمدرضا دشتی گفت: اردکان دارای ۶ تیم لیگ برتری در رشته‌های مختلف و  ورزش‌ همگانی است که جایگاه آن‌ها بر کسی پوشیده نیست، ولی تبدیل ظرفیت‌های ورزشی و اشاعه گردشگری ورزشی در این شهر اهمیت خاص خود را دارد و می‌تواند اردکان را تبدیل به قطب گردشگری ورزشی در استان یزد نماید.

به گفته او برگزاری جشنواره بین المللی صخره نوردی اردکان که برای نخستین بار در این سطح انجام شده، توجه و بهره برداری از یک ظرفیت بسیار بالای گردشگری ورزشی در این منطقه است.

او می‌گوید: حضور ورزشکاران و صخره نوردان از ایران و چندین کشور خارجی علاوه بر شناخت فرهنگ اسلامی- ایرانی و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی اردکان، الگوی خوبی برای توسعه گردشگری ورزشی منطقه است.

دشتی گفت: حوزه گردشگری بسیار پویا و پر ظرفیت است.

او می‌گوید:ظرفیت‌های متعددی در گردشگری کشور در مناطق مختلف از جمله اردکان وجود دارد که باید با بالفعل کردن ظرفیت‌های گردشگری از جمله ایجاد سایت‌های گردشگری ورزشی، تأسیس ژئوپارک ها‌ی کویر و کوهستان همراه با حمایت مادی و معنوی از این امر، می‌تواند علاوه بر ایجاد ظرفیت‌های یاد شده در حوزه ملی و بین المللی، به ایجاد اشتغال کمک کند و منجر به ارتقای کیفی و کمی سلامت روح و جسم جوانان منطقه شود.

دشتی گفت: اردکان در حالی میزبان جشنواره بین المللی صخره نوردی است که این جشنواره برای نخستین بار در لیست رسمی رویداد‌های جهانی فدراسیون جهانی کوهنوردی ثبت شده است.

رئیس فدراسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس گفت: جشنواره صخره نوردی اردکان پنجشنبه به پایان می‌رسد، در تلاشیم نقطه آغاز توسعه گردشگری ورزشی در سایر رشته‌های ورزشی و پیوند آن با گردشگری و فرهنگ منطقه باشد.

دشتی از بخش خصوصی به دلیل حمایت‌های مادی و معنوی خود از این جشنواره قدر دانی کرد.

او خواستار تداوم حمایت های مالی به عنوان سرمایه گذاری برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری ورزشی اردکان شد.

نظر شما