شناسهٔ خبر: 53964583 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت نیرو | لینک خبر

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب آبفای استان اصفهان:

نظارت مستمر مرکز بهداشت بر سلامت آب شهرها و روستاهای استان اصفهان/ کیفیت و سلامت آب شرب در سطح استان تضمین می‌شود

سميرا خدري

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب آبفای استان اصفهان با تاکید بر سلامت آب شرب شهروندان و روستاییان تحت پوشش سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ گفت: مرکز بهداشت استان بر کیفیت و سلامت آب 98 شهر و 949 روستای استان اصفهان به‌ویژه 58 شهر و 380 روستایی که آب مورد نیاز آن‌ها از رودخانه زاینده‌رود و تصفیه‌خانه آب اصفهان تامین می‌شود، نظارت کامل دارد و جای هیچگونه نگرانی نیست.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "امیرحسین حکمتیان" با اشاره به پایبندی این شرکت به تمامی تعهدات در خصوص اجرای طرح فاضلاب چادگان گفت: مرکز بهداشت بر کیفیت و سلامت آب مردم نظارت دارد و آبفا نیز تضمین کننده آب شرب در سطح استان است.
وی در رابطه با طرح فاضلاب چادگان ادامه داد: با پیگیری‌های شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، به طرح احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهر چادگان در سال 1391 ردیف اعتباری تعلق گرفت و عملیات احداث آن از سال 1392 آغاز شد.
وی با بیان اینکه مراحل ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب چادگان تاکنون 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: این تصفیه‌خانه پس از تکمیل و بهره‌برداری یکی از پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در کشور خواهد بود.
معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب آبفای استان اصفهان همچنین گفت: تاکنون 35 کیلومتر از شبکه جمع‌آوری و خط انتقال فاضلاب شهر چادگان اجرا شده و ساخت دو ایستگاه پمپاژ فاضلاب نیز در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.
وی افزود: بر اساس بودجه تخصیص یافته تاکنون 19 میلیارد تومان در خصوص اجرای طرح فاضلاب چادگان هزینه شده و شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به تمام تعهدات خویش در این زمینه عمل کرده است.
حکمتیان با اشاره به احتمال سرازیر شدن فاضلاب به دریاچه پشت سد زاینده رود اعلام کرد: بر اساس قانون مدیریت پسماند، در شهرهایی که از شبکه جمع‌آوری و تصفیه‌خانه فاضلاب بهره‌مند نیستند و به عبارتی تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار نگرفته‌اند، نظارت و برخورد با کسانی که فاضلاب خانگی را در معابر و آب‌های روان تخلیه می‌کنند با شهرداری‌هاست و باید با متخلفان احتمالی برخورد قانونی صورت پذیرد.
وی همچنین بر سلامت آب شرب شهروندان و روستاییان تحت پوشش سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ تاکید کرد و گفت: مرکز بهداشت استان بر کیفیت و سلامت آب 98 شهر و 949 روستای استان اصفهان به ویژه 58 شهر و 380 روستایی که آب مورد نیاز آن‌ها از رودخانه زاینده‌رود و تصفیه‌خانه آب اصفهان تامین می‌شود، نظارت کامل دارد و جای هیچگونه نگرانی نیست.

گالری تصاویر

نظر شما