شناسهٔ خبر: 5395969 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعضای کمیته انتخاب روسای دانشگاه ها مشخص شدند

تهران- ایرنا- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از مشخص شدن اعضای کمیته انتخاب روسای دانشگاه ها خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا ، محمدرضا مخبردزفولی با اشاره به برگزاری جلسه 764 شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری گفت: موضوع اصلی جلسه با توجه به اینکه انتخاب روسای دانشگاه ها به دلیل اینکه فرایند معرفی و تصویب آن سرعت پیدا کند و وقت جلسه شورا کمتر گرفته شود و در مواردی که نیاز به بررسی دقیق تر دارد کمیته ای بتواند این وظیفه را انجام دهد تشکیل کمیته ای در این زمینه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مقرر شد برای انتخاب روسای دانشگاه ها کمیته ای مرکب از رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رییس هیات نظارت و بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شود.

عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران گفت: پنج نفر اعضای دائم این کمیته هستند و وضعیت انتخاب روسای دانشگاه ها را بررسی خواهند کرد ، رای این کمیته اجماعی است و در مواردی که اجماع وجود ندارد، موارد اختلافی به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی جهت تصویب نهایی ارائه خواهد شد.

براساس گزارش شورای عالی انقلاب فرهنگی ، مخبر دزفولی گفت: درخصوص دانشگاه آزاد اسلامی حسب مورد، (طبق ماده 12 اساسنامه این دانشگاه؛ روسای واحدهای دانشگاهی مراکز استان که معولا دانشجوی با تعداد بالای پنج هزار نفر دارند باید به تصویب شورا برسند) مقرر شد رئیس دانشگاه آزاد در این کمیته با حق رای حضور داشته باشد.

وی افزود: در زمینه دانشگاه آزاد اسلامی نیز موارد با اجماع به تصویب خواهد رسید و موارد اختلافی در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب خواهد شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بلافاصله بعد از جلسه هماهنگی با اعضای کمیته به عمل آمد و اولین جلسه این کمیته تخصصی در هفته آینده تشکیل خواهد شد و در آن نسبت به انتخاب روسای دانشگاه ها که تاکنون انتخاب آنها به تاخیر افتاده است تصمیم گیری خواهد شد.

فراهنگ**9129**1601**

نظر شما