شناسهٔ خبر: 53920950 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو شورای اسلامی اصفهان:

مطالبه اصلی مردم در سفر رییس جمهور به اصفهان احیای دائمی زاینده‌رود است

اصفهان - ایرنا - سخنگو و عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سفر قریب الوقوع رییس جمهور به استان گفت: مطالبه اصلی مردم این دیار در آستانه سفر حجت الاسلام رییسی ، احیای دائمی زاینده‌رود از سراب تا پایاب است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علی صالحی روز یکشنبه در چهل و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: خشکسالی، بی آبی  زاینده‌رود، بحران‌های زیست محیطی و فرونشست، چالش‌های اصلی این دیار به شمار می رود.

وی ادامه داد: اصفهان سال هاست که مورد کم توجهی و تضییع حقوق مردم قرار می گیرد و امیدواریم که سفر رییس جمهور به این منطقه سرمنشاء خیر و برکت باشد.

سخنگوی شورای شهر اصفهان با بیان اینکه بارش های امسال نسبت به سال قبل ۴۷ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: با این وجود با مسائلی نظیر مشکل فهم مساله در رابطه با زاینده رود و رابطه هویت آن با تاریخ و تمدن چند هزار ساله نصف جهان و در نتیجه خشکی دوره ای آن روبه‌رو هستیم.

صالحی خاطرنشان کرد:  تصمیم گیرندگان در حوزه آب و سیاست‌های کلان کشور باید به این نکته توجه کنند که مطالبه مردم اصفهان برای جاری بودن زاینده‌رود یک مطالبه لوکس و تنها برای توسعه گردشگری نیست و برای حفظ یک تمدن کهن، حراست از میراث چند صد ساله تاریخی است که نسل‌های آینده نسبت به آن از ما انتظار دارد.

وی اظهارداشت: احیای رودخانه برای جلوگیری از افزایش بحران‌های زیست محیطی و شرایط اقتصادی قطب صنعت و اقتصاد کشور و کریدور اصلی علم و فناوری و کریدور حمل و نقل کشور است و در راستای تحقق منافع ملی است.

همچنین رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در این جلسه از جمع بندی مجموعه پیشنهادهای این نهاد درباره مشکلات و معضلات اصفهان در آستانه سفر رییس جمهور به این خطه خبر داد.

محمد نورصالحی با تاکید بر اینکه نظرات شورای شهر باید پیش از این ما خواسته می شد افزود: از شورای شهر نظری مبنی بر اینکه اگر رییس جمهور به اصفهان سفر کرد چه مسائلی می‌تواند در اولویت انتظارات و درخواست‌های مردم  باشد خواسته نشده است، با این حال ما مسائل را جمع بندی و به مسوولان ارائه می کنیم.

وی اضافه کرد: از دولت انتظار می‌رود مسائلی که قرار است در طول یک سال مانند آرد و نان و ماکارونی مطرح شود بصورت حساب شده و با برنامه ریزی قبلی باشد که سبب بروز مشکل برای مردم نشود.

چهل و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان روز یکشنبه در تالار شورای شهر برگزار شد.

اصفهان وضعیت آبی نابسامان و کم‌سابقه‌ای را در نیم‌ قرن اخیر سپری می‌کند بطوریکه رودخانه زاینده‌رود در ۲ دهه اخیر از سد چم آسمان در شهرستان لنجان واقع در غرب استان تا تالاب گاوخونی بدفعات خشک شده است و از مهر سال ۹۹ تاکنون نیز، این موضوع تکرار می‌شود.

نظر شما