شناسهٔ خبر: 53912722 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

خرید 25هزار تُن گندم از کشاورزان هرمزگانی

مدیر تعاون روستایی هرمزگان گفت: از ابتدای فصل خرید تضمینی گندم، تاکنون بیش از ۲۵ هزار تن گندم از کشاورزان گندمکار هرمزگانی خریداری شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی تعاون روستایی هرمزگان، سیروس اسدپور مدیر تعاون روستایی هرمزگان امروز در نشست کمیته بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی، اظهار کرد: از ابتدای فصل خرید تضمینی گندم امسال، تاکنون ۲۵ هزار و ۷۸۰ تن گندم به ارزش بیش از 270 میلیارد تومان از کشاورزان گندمکار هرمزگانی خریداری شده است.

وی افزود: همزمان با برداشت گندم ۱۰ مرکز خرید گندم توسط تشکل های تعاون روستایی در استان هرمزگان راه اندازی شده وتاکنون بیش از ۲۱ هزار و ۳۹۳ تن گندم های خریداری شده به سیلوها حمل شده است.

مدیرتعاون روستایی هرمزگان با بیان اینکه شهرستان حاجی آباد بعنوان قطب زراعی استان با ۱۸ هزار و ۷۰۰ تن بیشترین میزان خرید گندم به خود اختصاص داده خاطرنشان کرد: شهرستان های رودان، بستک، میناب و تا حدودی پارسیان نیز به ترتیب در رتبه های بعدی آمار خرید گندم در سطح استان دارا هستند.

وی گفت: همزمان با خرید گندم بیش از 680 تن محصول کلزای کشاورزان نیز تا کنون در ۳ مرکز خرید در شهرستان های حاجی آباد و رودان خریداری و حمل شده است.

بر اساس این گزارش، امسال هر کیلوگرم گندم با قیمت تضمینی ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان با یک هزار تومان جایزه تشویقی از گندمکاران خریداری و به مراکز خرید گندم تحویل داده می‌شود.

به گزارش فارس، پیش بینی می‌شود امسال بدلیل بارش‌های مطلوب در فصل زمستان در بسیاری از مناطق هرمزگان، 15 تا 20 درصد افزایش تولید گندم صورت گیرد.

انتهای پیام/ 88055

نظر شما