شناسهٔ خبر: 53912541 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان:

پیش بینی حضور یک میلیون نفر زائر در سومین سالگرد شهید سلیمانی/راه اندازی معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران ضروری است

سردار معروفی با ارائه آماری از زائران شهید سلیمانی از داخل و خارج کشور گفت: راه اندازی معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری کرمان ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سردار حسین معروفی، شنبه(۱۷ اردیبهشت) در آیین معارفه استاندار کرمان ابتدا با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در راستای مکتب شهید سلیمانی گفت: ستاد راهبردی مکتب، نزدیک دو سال است با محوریت نماینده ولی فقیه در استان شکل گرفته است.

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه 17 کارگروه تعریف شده که تنها پنج کارگروه به عهده دولت است؛ ادامه داد: کارگروه ها طوری تعریف شده که حاج قاسم در انحصار یک مجموعه نباشد.

 

وی یکی از این کارگروه ها را کارگروه عمرانی به مسئولیت معاونت عمرانی استانداری دانست که 6 موضوع از جمله طرح جامع گلزار شهدا، زائرسرای اقشار، اردوی راهیان مکتب( به ظرفیت روزانه سه هزار دانش آموز و دانشجو ) و... را دنبال می کند.

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه در حال حاضر راهیان مکتب با این ظرفیت انجام نمی شود زیرا زیرساخت ها مهیا نیست؛ از ساخت 100 سوئیت با همکاری آموزش و پرورش خبر داد و افزود: اقدامات عمرانی در روستای قنات ملک (زادگاه سردار دلها) و ایجاد گذر شهید سلیمانی از میدان بسج تا میدان عاشورا در دست اقدام است.

 

وی از آماده سازی پنج هکتار زمین برای ساخت مجتمع فرهنگی و گردشگری برای زائران شهید سلیمانی خبر داد و با اشاره به اینکه تاکنون یکصد پایان نامه مرتبط با مکتب شهید سلیمانی نوشته شده، اظهار کرد: سالگرد پرافتخاری در دو سال گذشته برای شهید سلیمانی برگزار شد.

 

سردار معروفی از بی مهری های دولت روحانی در برگزاری نخستین سالگرد شهید سلیمانی سخن گفت و اظهار کرد: وزیر کشور در دولت روحانی دو نامه مستقیم به استاندار زد که سالگرد برگزار نشود و 40 روز قبل از برگزاری سالگرد، وزیر بهداشت را مجبور کردند دعوت نامه را پس بدهد اما سالگرد را با رعایت همه اصول بهداشتی برگزار کردیم.

 

وی با بیان اینکه امسال در دومین سالگرد 350 هزار زائر غیرکرمانی در شب شهادت سردار دلها در زیر باران و سردی هوا غوغا کردند؛ افزود: برای برگزاری دومین سالگرد، اجازه ندادیم یک ریال از دولت و بنگاه های اقتصادی هزینه شود اما ۱۲۰ موکب مردمی دایر شد و نظر مثبت دولت در سالگرد دوم را فراموش نمی کنیم زیرا رییس دولت حاج قاسمی است.

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه در سالگرد سوم اتفاقات جدیدی خواهد افتاد و پیش بینی این است 500 موکب در استان دایر و حدود یک میلیون نفر زائر داشته باشیم؛ از ورود 244 هزار زائر از سراسر کشور در ایام نوروز به مزار شهید سلیمانی خبر داد و تصریح کرد: جمعیت حاضر در جوار مزار شهید سلیمانی در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان بسیار زیاد بود.

 

وی ادامه داد: در 30 روز ماه مبارک رمضان هر روز هزار و 500 نفر در جوار مزار شهید سلیمانی جزءخوانی  قرآن داشتند و روزانه دو هزار افطاری خارج از سیستم دولتی و به صورت مردمی توزیع شد.

 

سردار معروفی با بیان اینکه کاروان های زیارتی به کرمان برای مزار سردار دلها 300 تا 1500 نفره هستند؛ اظهار کرد: تاکنون از 70 ملیت به زیارت حاج قاسم آمدند و در سالگرد دوم زائرین خارجی هزار نفر بودند.

 

وی با توجه به آمارهای مذکور، راه اندازی معاونت هماهنگی و امور زائرین استانداری در کرمان را ضروری خواند و سپس با اشاره به تکریم و معارفه استاندار از زحمات علی زینی وند، استاندار سابق قدردانی کرد و گفت: مردم کرمان قدرشناس هستند و برای آنکه ثابت کنم برای زائران سردار سلیمانی زحمت کشیدید، یک انگشتری یادگاری از حاج قاسم دارم که خیلی برای من ارزشمند است اما با نگاه اعتقادی آن را تقدیم جنابعالی می کنم.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در پایان با بیان اینکه امروز دشمنان خارجی و ضد انقلاب و اپوزیسیون داخلی به دنبال ناامید کردن ملت و انشقاق بین مردم و حاکمیت هستند؛ تأکید کرد: پس باید عالمانه و هوشمندانه با نگاه به ولی نعمتان اصلی وحدت و انسجام جبهه انقلاب را تحت زعامت امام المسلمین حفظ کنیم تا بتوانیم از مشکلات عبور کنیم و سپاه و بسیج با تمام توان و روحیه جهادی و حاج قاسمی و رعایت استقلال دولت، همه توان خود را به پای کار می آورد تا گره های استان و مردم را بدون نگاه های سیاسی و قومی و مذهبی حل کند.

اتفاقات جدیدی خواهد افتاد.

پایان پیام/80

نظر شما