شناسهٔ خبر: 53907491 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

توجیه جالب نماینده حامی دولت درباره تبعات حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی/ زنگنه: کشور تبعات سیاست غلط ارز ترجیحی دولت روحانی را پرداخت می‌کند

نماینده تربت حیدریه در مجلس یازدهم گفت: ارز ترجیحی سیاست غلطی بود که دولت قبل بنای آن را گذاشت و هزینه زیادی را کشور پرداخت کرد و می‌کند و در نهایت هم آن سیاست و هزینه بر سر سفره مردم ننشست و به هدف اصابت نکرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دیده بان ایران؛ محسن زنگنه، نماینده تربت حیدریه در مجلس یازدهم در خصوص لزوم حذف ارز ترجیحی گفت:  ارز ترجیحی سیاست غلطی بود که دولت قبل بنای آن را گذاشت و هزینه زیادی را کشور پرداخت کرد و می‌کند و در نهایت هم آن سیاست و هزینه بر سر سفره مردم ننشست و به هدف اصابت نکرد. 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر‌ می‌خواهیم حمایتی از مردم داشته باشیم باید به شیوه‌هایی غیر از پرداخت دلار به واردکنندگان با قیمت ۴۲۰۰ باشد و این امر در نهایت نمی‌تواند به هدف بنشیند. 

زنگنه با بیان اینکه "در قبال مسیر اشتباهی که در دولت قبل صورت پذیرفته است باید کارهایی انجام شود"، اظهار داشت: باید تمهیداتی اندیشید تا از این گردنه رد شد و همانطور که در قانون بودجه ۱۴۰۱ آورده‌ایم به مردم آسیبی وارد نشود و مردم بابت شوک‌هایی که از حذف ارز ۴۲۰۰ در جامعه ایجاد می‌شود آرامش داشته باشند و بتوانیم نظر مردم را در این خصوص تامین کنیم‌.

نماینده مردم تربت حیدریه تصریح کرد: با اختصاص یارانه به زنجیره‌های نهایی تولید، هم می‌توان قیمت‌ کالاها را در بازار کنترل کرد و هم از تولید کننده حمایت می‌شود چون قانون در راستای هدفمندی یارانه‌ها است.

منبع: برنا

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما