شناسهٔ خبر: 53905987 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سازمان ملل توقف عملیات تخریب رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی را خواستار شد

سپیده حسینی

سازمان ملل از مسؤولان رژیم اشغالگر صهیونیستی خواست به اصول قوانین بین‌المللی پایبند بوده و عملیات تخریب و کوچاندن اجباری در اراضی اشغالی فلسطینی‌ها را متوقف کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) اعلام کرد، تور وینسلند، هماهنگ‌کننده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه در بیانیه‌ای از مقامات رژیم اشغالگر صهیونیستی خواست عملیات تخریب و تخلیه در اراضی اشغالی فلسطینی‌ها را متوقف کنند.

لین هاستینگز، هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در اراضی فلسطین نیز در بیانیه مطبوعاتی جداگانه‌ای هشدار داد: حکم‌های تخلیه و تخریبی که مقامات رژیم اشغالگر صادر می‌کنند، منجر به آوارگی فلسطینی‌ها می‌شود و ممکن است تا سطح کوچاندن اجباری برسد که این امر با قطعنامه‌های شورای امنیت وابسته به سازمان ملل و قوانین بین‌المللی تضاد دارد.

هاستینگز در ادامه بار دیگر از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل خواست از مسؤولان رژیم اشغالگر صهیونیستی بخواهد عملیات تخریب و تخلیه در اراضی اشغالی فلسطینی‌ها را متوقف کرده و به تعهدات خود در قوانین بین‌المللی پایبند باشد.

مسؤولان رژیم صهیونیستی روز جمعه از طرحی برای احداث ۴۰۰۰ واحد مسکونی در مناطق پراکنده‌ای از کرانه باختری رونمایی کردند.

در مقابل دفتر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین هشدار داد: هدف از این طرح تخریب نزدیک به ۱۲ روستای فلسطینی و کوچاندن بیش از ۴۰۰۰ فلسطینی است و از جامعه جهانی می‌خواهیم مسؤولیت خود را در این زمینه بپذیرد و به تصمیمات خود برای متوقف کردن شهرک‌سازی‌ها و توقف اشغالگری عمل کند.

انتهای پیام

نظر شما