شناسهٔ خبر: 53904089 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون فرهنگی وزارت ارشاد:

فعالیت ۲ هزار و ۸۰۰ ناشر در بخش مجازی نمایشگاه کتاب/ نمایشگاه کتاب امسال به معنای غلبه آگاهی و سلامتی بر بیماری است

احمدوند با بیان اینکه نمایشگاه کتاب در مصلی میزبان ۱۷۰۰ ناشر داخلی و ۱۷۰ ناشر خارجی است، گفت: همزمان دو هزار و ۸۰۰ ناشر در پایگاه فروش نمایشگاه فعالیت خواهند داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، یاسر احمدوند امروز شنبه 17 اردیبهشت در نشست خبری سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که در موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد، گفت: بسیار خوشبختم که به منظور اعلام برنامه ها و توضیحات خبری سی و سومین دوره نمایشگاه کتاب در محضر اهالی رسانه هستم. برپایی این دوره از نمایشگاه به معنای غلبه آگاهی و سلامتی بر بیماری و مرگ است. نمایشگاه کتاب تهران نشانه زایندگی و پویایی فرهنگی کشور ماست. 

 

احمدوند با بیان اینکه در دوران فراگیری بیماری کرونا حوزه فرهنگ آسیب ها و صدمات متعددی خورد، عنوان کرد: اما مجموعا آمار و ارقام تولیدات فرهنگی در کرونا قابل اعتنا و افتخار است. در سال گذشته رکورد تعداد عناوین منتشر شده شکسته شد و این نشانه فعالیت و تلاش گروه کثیری از تولیدکنندگان، ناشران و همه دست اندرکاران تولید و انتشار کتاب به شمار می رود. 

 

معاون فرهنگی وزارت ارشاد اظهار داشت: نمایشگاه کتاب محل ارایه آخرین دستاوردهای فکری و تولیدات ارزشمند فرهنگی است. رویکرد دولت در حوزه فرهنگ، ایجاد بستر و امکان گسترده برای انتشار افکار، عقاید و آرای مختلف است. به جز موارد اندکی که محتوا دل آزار باشد، رویکرد عمومی بر امکان حداکثری ارایه آثار و اندیشه ها است. 

 

احمدوند با اشاره به اینکه در نمایشگاه کتاب میزبان حضور گسترده مردم و علاقه مندان به حوزه دانش و فرهنگ هستیم، افزود: همکاران تلاش گسترده ای برای برگزاری نمایشگاه انجام دادند. در این راستا دستگاه های مختلفی با برگزارکنندگان نمایشگاه همکاری کردند. به طور ویژه از مجموعه بخش های وزارت فرهنگ، بانک صادرات، شهرداری، شرکت پست، گمرک ایران، نیروی انتظامی، صدا و سیما، رسانه ها اعم از خبرگزاری ها، مطبوعات و نشریات و ناشران که با تلاش حداکثری آماده شدند که بهترین حضور خود را به نمایش بگذارند، تشکر می کنم. 

 

وی با اشاره به اینکه در این دوره 1700 ناشر داخلی و 170 ناشر خارجی حضور دارند، گفت: تلاش بر این بوده که دسترسی عمومی برای خرید کتاب در این دوره از نمایشگاه انجام شود. 2800 ناشر در سامانه فروش این نمایشگاه حضور دارند که قدم مهمی در توسعه عدالت فرهنگی در کشور به شمار می رود. 

 

احمدوند خاطرنشان کرد: تلاش برای پررنگ کردن چهره های بین المللی و فعالان فرهنگی منطقه در نمایشگاه کتاب صورت گرفته است. تدارک میهمانان اثرگذار فرهنگی از کشورهای مختلف از دیگر برنامه های این دوره از نمایشگاه است. مجموعه فعالیت های گسترده ه فرهنگی در این دوره از نمایشگاه تدارک دیده شد که امیدوارم با تلاش اهالی رسانه طعم و مزه دلچسب این رویداد بزرگ فرهنگی برای مردم ماندگار شود. 

 

گفتنی است، سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار با کتاب سلامتیم از 21 تا 31 اردیبهشت در مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی است و بخش مجازی نمایشگاه در سایت Ketab.ir برقرار است. 

پایان پیام/31

نظر شما