شناسهٔ خبر: 5390088 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس جریان المرده: سخنان نصرالله اعتماد به نفس مرا افزایش داد

رئیس جریان «المرده» لبنان تاکید کرد که سخنان اخیر دبیر کل حزب الله لبنان اعتمادم به خودم و به اراده و استواری مواضعمان را افزایش داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سلیمان فرنجیه» رئیس جریان مسیحی «المرده» لبنان درباره سخنرانی اخیر «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله گفت: سخنان نصرالله اعتمادم به خودم، اراده وجودی و استواری مواضعمان را افزایش داد.

 فرنجیه در گفت‌‌وگو با تلویزیون «المنار» تاکید کرد: ملی گرایی، مسیحیت و مذهب مارونی ما را به حمایت و ایستادگی در کنار مقاومت لبنان ملزم می‌کند.

وی با اشاره به خطر تروریسم تکفیری برای لبنان، یادآور شد که برخی گروه‌‌های سیاسی خواستار آن هستند که مقاومت اسلامی را ضعیف و تروریست‌های تکفیری را قوی ببینند... هر انسان شریفی که خواستار دموکراسی و حاکمیت لبنان است، باید با افکار تکفیری مقابله کند.

رئیس جریان المرده تاکید کرد که به آنهایی که در زمان مشخصی با اسرائیل همدست بودند، هیچ امیدی ندارد که وطن دوست شوند.

وی در ادامه ارتش کشورش را به رویارویی با تروریسم فراخواند و افزود:‌ خلأ سیاسی در سمت ریاست جمهوری بهتر از رئیس جمهور تهی است.. ما خواستار خلأ سیاسی نیستیم بلکه رئیس جمهوری را می‌خواهیم که نماینده همه گروه‌ها باشد.

فرنجیه با تاکید حمایتش از نامزدی «میشل عون» رئیس جریان «ملی آزاد» برای تصدی ریاست جمهوری، حمایت جریان المرده از تصدی سمت فرماندهی ارتش توسط  ژنرال «شامل روکز» را یادآور شد.

رئیس جریان المرده در پایان با بیان اینکه قبلا شهید «عماد مغنیه» را به نام «حاح جهاد» می‌شناختم و از وی خوشم آمده بود، به مناسبت فرا رسیدن پانزدهمین سالروز «عید مقاومت و آزادسازی» گفت: از مقانومت حمایت کرده و همچنان حمایت می‌کنیم.. هنگامی که دست خود را در دست مقاومت گذاشتیم هیچ توجهی به معادلات سود و زیان نکردیم.

انتهای پیام/ص

نظر شما