شناسهٔ خبر: 53900661 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

گزارش مشرق؛

افشای یکی از روش‌های نیروهای نئونازی اوکراین برای پاکسازی نژادی روس‌تبارها+عکس و فیلم

در واقع، جنبش نوین نئونازی نه تنها با یهودیان اسراییلی، از منظر نژادی مشکلی ندارد، که نوک تیز دشمنی آن‌ها متوجه مسلمانان و نژادهایی چون نژاد روسی است که از نظر ایشان، نژاد پست‌تر «آسیایی» هستند.

صاحب‌خبر -

سرویس جهان مشرق- در پروپاگاندای رسانه‌ای سنگینی که از ابتدای نزاع روسیه و اوکراین علیه مسکو شکل گرفته، از نیروهای روسی هیولایی تصویر شده که با هدف توسعه‌طلبی و تحت لوای استعمار روسی به اوکراین حمله برده است. طبق تبلیغات امپراتوری رسانه‌ای غربی، اوکراینی‌ها با حمایت تسلیحاتی، اطلاعاتی، لجیستیک و حتی نیروی انسانی کشورهای غربی، برای آزادی و انسانیت می جنگند و «نیروهای تاریکی» (روس‌ها) را از بین می برند. با این‌حال، در همین پروپاگاندا، دست‌کم یک نکته توسط رسانه‌های جریان اصلی غربی تایید شده که نقطه ثقل نظامی اوکراین علیه روسیه، یگان نئونازی «آزوف» است که به داشتن افکار نژادپرستانه شهره هستند.

افشای یکی از روش‌های نیروهای نئونازی اوکراین برای پاکسازی نژادی روس‌تبارها+عکس و فیلم

افشای یکی از روش‌های نیروهای نئونازی اوکراین برای پاکسازی نژادی روس‌تبارها+عکس و فیلم تیتر: نبرد آزوف؛ افراطی‌ها از ماریوپل دفاع می‌کنند
افشای یکی از روش‌های نیروهای نئونازی اوکراین برای پاکسازی نژادی روس‌تبارها+عکس و فیلم حضور نیروهای نئونازی در اوکراین

در روزهای اخیر ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، با اظهارنظری، خشم دولت صهیونیستی اسراییل را برانگیخت. او اعلام کرد که طبق گزارش‌های اطلاعاتی، شهروندان اسراییلی دوشادوش نیروهای نئونازی اوکراینی می جنگند. [1]

همچنین، وزیر خارجه روسیه، سرگئی لاوروف اخیرا در پاسخ به اظهاراتی که حضور یهودیان را در کنار نئونازی‌ها یک تناقض می دانند، هوشمندانه به برنامه‌های پیچیده‌ی جریان زرسالاران جهانی برای ایجاد نزاع در نقاط مختلف دنیا و در طول تاریخ معاصر طعنه زد و با تاکید بر یهودی بودن زلنسکی، رییس جمهور اوکراین، یادآور شد که "هیتلر خود دارای خون یهودی بود. "[2

افشای یکی از روش‌های نیروهای نئونازی اوکراین برای پاکسازی نژادی روس‌تبارها+عکس و فیلم هیتلر یهودی بود؟ آزمایش‌های DNA نشان می‌دهند هیتلر احتمالا ریشه‌های یهودی و آفریقایی داشته است

خشم و اعتراض صهیونیست‌ها از اظهارات زاخارووا و لاوورف در حالی است که در سال‌های گذشته بارهای گزارش‌هایی در رسانه‌های معروف غربی منتشر شد که مساله «خون یهودی» هیتلر را مطرح کرده بود که از آن جمله می توان به گزارش هافینگتون پست در سال 2010 اشاره کرد. این ادعا به طور جدی‌تر درباره‌ی «اوا براون»، شریک زندگی هیتلر هم به صورت جدی‌تر مطرح بوده است. 

افشای یکی از روش‌های نیروهای نئونازی اوکراین برای پاکسازی نژادی روس‌تبارها+عکس و فیلم هیتلر احتمالا ریشه‌های یهودی و آفریقایی داشته است
افشای یکی از روش‌های نیروهای نئونازی اوکراین برای پاکسازی نژادی روس‌تبارها+عکس و فیلم تیتر پایگاه نشریه تایم: تحقیقات جدید نشان‌ می‌دهد هیتلر ریشه های یهودی داشته است

افشای یکی از روش‌های نیروهای نئونازی اوکراین برای پاکسازی نژادی روس‌تبارها+عکس و فیلم

واقعیت این است که نئونازی‌ها و نئوفاشیست‌هایی که امروز در خط مقدم علیه روسیه می جنگند و مورد پشتیبانی همه‌جانبه‌ی جریان «نظم نوین جهانی» قرار دارند، تحت‌الحمایه اعقاب «یهودیان خزری» هستند. یهودیان خزری که در واقع هیچ ارتباط اعتقادی با شریعت موسوی ندارند، جملگی با همه ادیان ابراهیمی دشمن خونی هستند.

آباء آن‌ها صدها سال قبل در شمال دریای مازندران به آیین‌های پرستش شیطان مشغول بودند و قلمروی خودمختار آن‌ها به معدن و منبع قتل و جنایت و راهزنی علیه مردمان همسایه(از جمله روس‌ها) تبدیل شده بود. از همین رو، بین نئونازی‌هایی که امروز با پول زرسالاران خزری از اقصی نقاط دنیا در اوکراین گرد آمده‌اند و علیه روسیه می جنگند، افکار «پاگانی» و اساطیر و نمادهای کهن شمال اروپا (دوران پیشامسیحی) بسیار رواج دارد.

اخیرا ویدئویی از دو فاشیست اهل اسکاندیناوی که در اوکراین می جنگد، منتشر شده که ضمن تمسخر نظامیان روس بابت تعیین جایزه برای سر مزدوران خارجی، آرزوی دیدار طرفداران خود در «والهالا» را به زبان می آورند. والهالا یا تالار افتخار، از بن‌مایه‌های اساطیر پاگانی شمال اروپا و مرتبط با «اودین»، خدای دوران پیشامسیحی در آن مناطق است.

در این زمینه گزارش قبلی مشرق را بخوانید:

پشت پرده انگیزه‌های پوتین برای اجرای عملیات ویژه اوکراین/ چرا اوکراین ناموس زرسالاران جهانی است؟ +عکس و فیلم

منظور از این توضیحات آن است که تاکید کنیم جنبش نوین نئونازی نه تنها با یهودیان اسراییلی، از منظر نژادی مشکلی ندارد، که نوک تیز دشمنی آن‌ها متوجه مسلمانان و نژادهایی چون نژاد روسی است که از نظر ایشان، نژاد پست‌تر «آسیایی» هستند.

اگر هضم این مساله که چطور نئونازی‌ها می توانند دوشادوش اسراییلی جماعت بجنگند، برای کسانی سخت است، کافی است به یاد بیاورند که نیروهای وهابی القاعده و داعش، که طبق دعاوی و ادعاها باید علیه رژیم صهیونیستی شمشیر می کشیدند، حتی یک گلوله به سمت اسراییل شلیک نکرده‌اند و اسناد حمایت همه‌جانبه از آن‌ها توسط دولت بنیامین نتانیاهو در همان مقطع اوج جنگ در شامات فاش شد.

اما روز گذشته، یکی از نظامیان اوکراینی که به چنگ روس‌ها افتاده، در اعترافات جلوی دوربین، حقایقی دهشتناک را از رواج گسترده تفکرات نژادپرستانه و نئونازیستی در بین نظامیان و شبه‌نظامیان اوکراینی در چند سال گذشته مطرح کرده است.

یکی از روشهای آن‌ها، برای تشخیص شهروندان غیر نظامی اوکراینی، که روسی زبان هستند و تلفظ کلمات اوکراینی را خوب بلد نیستند، این بود که از آنها می‌خواستند کلمات سخت را تلفظ کنند. تلفظ با لهجه روسی جواز شلیک به آنها بود.

این نظامی، سرگروهبان چِرِدنیک آنتون، متولد 1980 از گردان 501 تفنگداران دریایی اوکراین است. بخشی از گفتگوی او با بازجوی روسی به این قرار است:

ب: شما در چه تاریخ‌هایی در ماریوپل بودید و در کجا استقرار داشتید؟

آ: ما در ماریوپول، روستای میرنی، کارخانه‌ی ایلیچ بودیم.

ب: به ما بگویید که چطور مرتکب جنایت شدید.

آ: من در حال گشت‌زنی در محدوده بودم که به غیرنظامیان رسیدم که این غیرعادی بود...بله، شلیک کردم.

ب: چند ساله بودند؟

آ: تا جایی که در خاطرم هست بین 20 تا 30.

ب: بین 20 و 30، دو نفر.

آ: بله.

ب: و نفر دوم چه شد؟

آ: نفر دوم فرار کرد.

افشای یکی از روش‌های نیروهای نئونازی اوکراین برای پاکسازی نژادی روس‌تبارها+عکس و فیلم

ب: من درباره‌ی «پالایانیتسا» (palyanitsa)(نوعی نان اوکراینی) هم سوال کردم. چقدر در واحد شما و واحدهای دیگر این نوع سوال پرسیدن رایج بود.

آ: خب در واحد ما و واحدهای دیگر معمول بود.

ب: دلیل آن چه بود؟

آ: خب ما خیلی توجیه نبودیم که اصلا با چه کسانی می جنگیم. فکر می کردیم با سربازان روس می جنگیم. معلوم شد که آن‌ها دی پی آر هستند(جمهوری خلق دونتسک). نکته این‌جاست که اگر از سربازان فدراسیون روسیه باشند، زبان اوکراینی بلد نیستند. خب، همین باعث می شد که ما گاهی چنان سوال‌هایی به زبان اوکراینی از آن‌ها بپرسیم.

ب: شما چنان سوالی پرسیدید و جواب او چه بود؟ او چطور جواب داد؟

آ: او عادی جواب داد. شرایطی که اتفاق افتاد به خاطر گفتن اون کلمه نبود اگر...

ب: متوجهم. منظورم این است که چطور از او پرسیدی؟ به او چه گفتی؟

آ: خب من از او پرسیدم «پالایانیتسا»؟ و او جواب داد «پالایانیتسا».

ب: و بعد چه اتفاقی افتاد؟

آ: بعد او تکان خورد...من شلیک کردم.

ظاهرا این نوع از نژادپرستی فاشیستی که از سوی نظامیان و شبه‌نظامیان اوکراینی علیه روس‌تبارهای اعمال می شده، «فاشیسم معمول» یا «فاشیسم روزمره» نام دارد. در سال‌های اخیر، خارج از دید، و در بایکوت رسانه‌ای محض غربی‌ها، تبعیض و آزار و حتی حذف سازمان‌یافته‌ی روس‌تبارها در شرق اوکراین، با حمایت کامل دولت غرب‌گرای کیف و سازماندهی سفارت آمریکا در اوکراین، با میدان‌داری همین گردان نئونازی آزوف در جریان بوده است. برخی گزارش‌ها از حذف حدود 13000 روس‌تبار اوکراینی در جریان این کارزار در سال‌های اخیر حکایت دارد.

 

[1] http://www.irdiplomacy.ir/fa/news/2011657

[2] https://fa.alalam.ir/news/6157798

نظر شما