شناسهٔ خبر: 53900534 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جهاد خدمت‌رسانی در بسیج استان لرستان/ ۶۳۰ گروه جهادی به مناطق محروم اعزام می‌شوند

گروه استان‌ها- فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان از اعزام ۲۵۸۱ گروه جهادی این استان به مناطق محروم خبر داد و گفت: گروه‌های جهادی لرستان به دورترین مناطق برای محرومیت‌زدایی و خدمت به محرومان اعزام می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سردار مرتضی کشکولی صبح امروز در مراسم  افتتاحیه رزمایش جهادگران فاطمی که در محل سپاه ناحیه این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: 25 درصد توان گروه‌های جهادی سپاه استان لرستان از امروز خدمات  متنوعی را به محرومان در شهر و روستا ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی پدیده بی‌نظیری بود که به تعبیر امام راحل انفجار نور بود افزود: تشکیل بسیج در دل انقلاب اسلامی نورعلی‌نور و تشکیل گروه‌های جهادی نیز در دل بسیج نورعلی‌نور بود.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان عنوان کرد: بسیج پدیده  بی‌نظیر قرن بیستم است که جلوه‌های نورانی آن در ادامه سرنوشت جهان بشری  را از دست زورگویان و مستکبران جهان  نجات می‌دهد.

وی با بیان اینکه تشکیل بسیج سازندگی با هدف‌گذاری درست محرومیت‌زدایی در سپاه و بسیج شکل گرفت، بیان کرد: ایجاد ظرفیت برای  بروز و ظهور استعدادهای جوان، استفاده از ظرفیت جوانان دغدغه‌مند و ولایت‌مدار برای کمک به محرومان و محرومیت‌زدایی و همچنین سازماندهی خیل عظیم پشتوانه جوانان در صحنه جهاد برای تنوع نیاز کشور دو روی سکه تشکیل  بسیج سازندگی هستند.

کشکولی گفت: نسل اول بسیجیان کشور نیاز دفاع مقدس را رفع کردند و پس از آن در صحنه‌های سیاسی و امنیتی و امروز نیز در محرومیت‌زدایی و توسعه همواره به‌عنوان پشتوانه قوی نظام و انقلاب پای کار بوده و هستند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان تصریح کرد: گروه‌های جهادی و بسیج گاهی در دوره‌هایی که دولت‌ها هم‌سو نبودند بدون هیچ‌گونه چشمداشتی و در یک غربت سیاسی خلأهای محرومیت و نیاز کشور را پر کردند و در هر دوره‌ای بیمه‌کننده کشور و انقلاب هستند.

کشکولی عنوان کرد: خیل عظیم گروه‌های جهادی و بسیج مردم را از برکات نظام بهره‌مند می‌کنند و به نوعی حلقه وصل مردم و حاکمیت نیز هستند، آنان اجازه نمی‌دهند در مردم یک واگرایی در مردم نسبت به نظام و انقلاب ایجاد شود.

وی با بیان اینکه امروز بر نعمت بسیج و گروه‌های جهادی باید شکر کنیم افزود: جوانان انقلابی بدون چشمداشت مادی وقت، جوانی و تخصص خود را در خدمت نظام و انقلاب می‌گذارند و باید این آمادگی را داشته باشیم که با الگودهی در منطقه به کمک نیروهای مقاومت بشتابیم.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان عنوان کرد: با اعزام  گروه‌های جهادی فنی و انقلابی به منطقه نیازهای کشورهای  مقاومت را باید برطرف کنیم  تا از نیاز و وابستگی این کشورها به کشورهای دشمن کاسته شود.

وی بیان کرد: 2 هزار و 581 گروه جهادی استان لرستان با 30 هزار نفر جمعیت فعال هستند و امروز 630 گروه به مناطق محروم به‌ مدت 10 روز  برای خدمت عرصه‌های عمرانی، بهداشت و درمان، گروه اجتماعی، حوزه فرهنگی و جهاد تبیین، مهارت‌آموزی و اشتغال، بسیج مهندسین کشاورزی، گروه‌های رفع مشکلات حقوقی و مهندسی صنعت اعزام می‌شوند.

کشکولی گفت: گروه‌های جهادی استان لرستان اغلب در شهرها، روستاها  و محلات نزدیک  فعالیت می‌کنند ولی اخیراً به تمامی پایگاه‌های مقاومت و نواحی دستور داده‌ایم تا پایان سال 1401 گروه‌های جهادی را راه‌اندازی کنیم که صدها و هزاران کیلومتر دورتر از این استان جهت محرومیت‌زدایی اعزام شوند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان تصریح کرد: تمام گروه‌های جهادی این استان با تخصص‌های مختلف حامی دولت هستند و این آمادگی را دارند در هر عرصه‌ای که دولت نیاز به حضور این گروه‌ها در لرستان داشته باشد پای کار بیایند.

انتهای پیام/645/ح

نظر شما