شناسهٔ خبر: 53896916 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بازی‌های آسیایی هانگژو به زمان دیگری موکول شد

رئیس کمیته ملی المپیک: بازی‌های آسیایی هانگژو با تصمیم دولت چین در موعد مقرر برگزار نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از کمیته ملی المپیک، سیدرضا صالحی امیری پس از نشست هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا در تاشکند ازبکستان درباره تعویق بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ که قرار بود شهریور در هانگژوی چین برگزار شود، گفت: در این نشست، چینی‌ها ضمن ارائه گزارش مشروحی از آمادگی صد درصدی برای میزبانی بازی‌های آسیایی و با وجود فراهم بودن همه مقدمات لازم اعم از سخت افزاری و نرم افزاری، با اعلام دولت چین انصراف خود را از برگزاری بازی‌های آسیایی هانگژو در زمان مقرر اعلام کردند.

رئیس کمیته ملی المپیک افزود: پس از بحث و بررسی در شواری المپیک آسیا مقرر شد تا کمیته‌ای اضطراری متشکل از چند تن از مسئولین این شورا تشکیل شود تا زمان بعدی برگزاری بازی‌های آسیایی را تعیین کنند.

صالحی امیری عضو هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا گفت: علت تاخیر در مشخص شدن زمان بعدی برگزاری بازی‌های آسیایی در واقع تداخل نداشتن این رویداد با سایر مسابقات مهم جهانی است به همین دلیل کمیته اضطراری موظف شد تا یک ماه آینده تاریخ جدید مسابقات آسیایی را تعیین و با تصویب شورای المپیک آسیا ابلاغ می‌شود.

وی ادامه داد: در این نشست همزمان درخصوص بازی‌های جوانان آسیا در شانتو نیز بحث شد که برگزاری این رویداد در تاریخ مقرر آبان نیز لغو و به احتمال زیاد در ۲۰۲۵ به میزبانی تاشکند برگزار خواهد شد.

گفتنی است؛ در حاشیه این نشست مقامات و مسئولان کشور ازبکستان از ماکتی رونمایی کردند که یکی از بزرگترین دهکده‌های ورزشی برای برگزاری رویداد‌های مهم ورزشی در شهر تاشکند را نشان می‌دهد که در حال ساخت و آماده کردن آن هستند.

نظر شما