شناسهٔ خبر: 53890957 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گرد و غبار و باد شدید، فارس را فرا گرفته است

سرپرست اداره کل هواشناسی استان فارس گفت: امروز گرد و غبار، وزش باد شدید و بارش‌های رگباری و پراکنده استان را دربرگرفته است.

صاحب‌خبر -

مسعود حقیقت گفت: آسمان استان فارس امروز جمعه  ۱۶ اردیبهشت، قسمتی تا نیمه ابری و بتدریج افزایش ابر است و در برخی نواحی شمالی و مرکزی وزش باد شدید، بارش رگباری و پراکنده در برخی نقاط استان و در مناطق مستعد احتمال تگرگ، افزایش گرد و غبار در استان بویژه نیمه غربی وجود دارد.

کمینه دمای امروز استان صفاشهر با ۶ درجه بالای صفر و بیشینه دمای دیروز استان لامرد با ۴۳ درجه بالای صفر است. کمینه دمای امروز شیراز ۱۵ درجه بالای صفر و و بیشینه دمای دیروز شیراز ۳۱ درجه بالای صفر است.

او می‌گوید: در روز شنبه ۱۷ اردیبهشت، آسمان استان نیمه ابری، در بعد از ظهر وزش باد، در برخی نواحی شمالی و مرکزی وزش باد شدید، بارش رگباری و پراکنده گاهی تگرگ در برخی نقاط استان، گرد و غبار در کل استان به خصوص در نیمه غربی است.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان فارس گفت: با توجه به نقشه‌های کنونی هواشناسی، سامانه‌ای که در حال عبور است بارش‌های رگباری و پراکنده را بیشتر در بعد از ظهر‌ها تا اوایل روز یکشنبه در برخی نقاط استان موجب خواهد شد و افزایش وزش باد و گرد و غبار نیز پیش بینی می‌شود.

او گفت: روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه آسمانی صاف همراه با وزش باد خواهیم داشت.

حقیقت همچنین هشدار داد: احتیاط در تردد‌های جاده‌ای و جابجایی عشایر کوچ رو، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در تردد بین شهری، استحکام سازه‌های موقت مانند تابلو‌های تحقیقاتی، حضور نیافتن در فضای باز بویژه برای گروه‌های حساس، پرهیز از حرکات ورزشی و فیزیکی در فضای باز، مورد توجه قرار گیرد و احتمال تاخیر و لغو پرواز‌ها وجود دارد.

نظر شما