شناسهٔ خبر: 53890755 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امام جمعه موقت مشهد:

مسئول مردمی باید خودساخته و مسلط به نفس باشد

امام جمعه موقت مشهد گفت: مسئول مردمی باید آگاه به جایگاه مردم، مسلط به نفس و دارای احساس مسئولیت نسبت به مسائل جامعه باشد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام محمد باقر فرزانه گفت: از دولت نخست جمهوری اسلامی ایران تا دولت سیزدهم، همه بدون استثنا می‌گفتند دولت ما مردمی است و مسئولان ما مردمی هستند.

او گفت: از سال‌ها قبل از پیروزی انقلاب در جریان تحولات کشور بودم، اگر مردم نبودند نه انقلاب پیروز می‌شد و نه انقلاب تا الان مانده بود و اگر مردم نبودند حتی اگر ۱۰ امام خمینی هم داشتیم باز هم انقلابی باقی نمی‌ماند.

امام جمعه موقت مشهد گفت: ما قدرت برتری از ملت برای دفاع از دین نداریم و این مردم همیشه آماده دفاع از دین هستند از این رو نخستین شاخصه مسئول این است که جایگاه و نقش مردم را فراموش نکند.

فرزانه گفت: از طرف دیگر، مسئولی مردمی است که مسلط به نفس خودش باشد، وقتی کسی قدرت ندارد و به قدرت می‌رسد باید آن قدر خودساخته باشد که نشکند و خدمت کند.

او گفت: در کشور ما کسانی هستند که از حداقل تغذیه، بهداشت و مسکن برخوردار نیستند که مسئول و مدیر ما در برابر این افراد باید احساس مسئولیت کند.

امام جمعه موقت مشهد گفت: قضاوت رفتار مسئولان و نظام اسلامی باید با توجه به جوانب گوناگون باشد و این قضاوت نباید تک بعدی باشد.

فرزانه گفت: اگر دست ما از دست ولایت جدا شد، اشرافیگری، نفاق و فرصت طلبی و انحراف فکری در جامعه ایجاد می‌شود و اکنون این انحراف فکری و عقیدتی با ظهور جریاناتی مانند داعش و وهابیت در امت اسلامی نمود یافته است.

نظر شما