شناسهٔ خبر: 53875388 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

با وجود ادعای آمریکای برای تمایل به احیای برجام انجام شد؛

تصویب دومین طرح ضد ایرانی سنای آمریکا به منظور جلوگیری از رفع تحریم‌های سپاه

به رغم ادعای مقامات آمریکایی برای تمایل به احیای برجام، شب گذشته سنای آمریکا دومین طرح ضد ایرانی خود را به تصویب رساند.

صاحب‌خبر -

در حالی که مقامات امربکایی، مدعی هستند تمایل دارند برجام بار دیگر احیا شود، سنای آمریکا شب گذشته دومین طرح ضد ایرانی خود را با هدف جلوگیری از رفع تحریم‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تصویب رساند.

بر اساس گزارشها، سنای آمریکا با تصویب طرحی غیرالزام‌آور از دولت بایدن خواسته در صورت احیای برجام باید سپاه پاسداران همچنان در فهرست تحریم‌ها باشد و برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران هم جز توافق باشد.

این طرح ضد ایرانی شب گذشته به پیشنهاد «جیمز لنکفورد» سناتور جمهوری خواه ازایالت اوکلاهاما ارائه شد و در سنای امریکا به تصویب رسید. ۶۲ سناتور از ۱۰۰ سناتور سنای آمریکا این طرح را تایید کردند؛ از جمله ۱۳ سناتور دموکرات.

ناظران می‌گویند رای سناتور‌های دموکرات به این طرح ضدبرجامی که خواسته‌های فرابرجامی را پیش می‌کشد، ارسال هشداری به دولت بایدن برای عدم احیای برجام است.

شب گذشته پیش از تصویب این طرح، طرح حفظ تحریم‌ها علیه بانک مرکزی ایران که با هدف محدودسازی همکاری‌های تهران - پکن به مجلس سنای آمریکا ارائه شده بود، به تصویب رسید.

مسئولان آمریکایی در حالی مدعی تلاش برای احیای توافق هسته‌ای و بازگشت به آن هستند که دلیل عمده وقفه در مذاکرات وین عدم تصمیم‌گیری واشنگتن برای اجرای تعهدات خود در توافق هسته‌ای و نبود عزم جدی برای حل مشکلات است. آمریکایی‌ها از یک طرف خبر از حصول توافق می‌دهند و از سوی دیگر با تصویب طرح‌های ضد ایرانی روند دستیابی به توافق را مختل می‌کنند.

نظر شما