شناسهٔ خبر: 5387323 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

خواجه سروی: انتخاب روسای دانشگاه‌ها توسط کمیته‌‌ای فرعی مناسب نیست

نسیم

معاون فرهنگی سابق وزارت علوم در گفتگو با «نسیم» اعلام کرد: انتخاب روسای دانشگاه‌‌ها توسط کمیته‌‌ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی، تنزل جایگاه آموزش عالی است/ مشخص نیست آموزش عالی اولویت چندم دولت است

صاحب‌خبر -

غلامرضا خواجه‌سروی در گفتگو با «نسیم» با بیان اینکه به نظر می‌رسد آموزش عالی برای مجموعه دولت در اولویت نیست، افزود: تائید صلاحیت روسای دانشگاه‌ها درحال حاضر در مجموعه‌ای شکل می‌گیرد که این مجموعه از شأن بالایی برخوردار است.

وی تاکید کرد: در شورای عالی انقلاب فرهنگی، یک مجموعه افراد از نظام سیاسی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران حضور دارند. بنابراین سطح تصمیمات و مصوبات این شورا بسیار بالا است اما اگر قرار باشد روسای دانشگاه‌ها در یک کمیته فرعی در این شورا انتخاب شوند این امر به معنای تنزل و تقلیل جایگاه آموزش عالی است.

معاون فرهنگی سابق وزارت علوم گفت: انتخاب روسای دانشگاه‌ها توسط کمیته‌ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی، مناسب شأن آموزش عالی نیست.

خواجه سروی اضافه کرد: برخی از سرپرستان دانشگاه‌ها که به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شده‌اند، نتوانستند از این شورا تایید صلاحیت شوند. بنابراین دولت تلاش داشت قانون را دور بزند تا این افراد رای بیاورند و اکنون که چنین اتفاقی رخ نداده بنابراین دولت قصد دارد صورت مسئله را پاک کند.

وی بیان کرد: فارع از اینکه چه دولتی بر سرکار آماده است باید آموزش عالی جزء اولویت های همه دولت‌ها باشد اما باتوجه به افت رشد علمی که این روزها در کشور رخ داده است، مشخص نیست درحال حاضر آموزش عالی اولویت چندم دولت است.

نظر شما