شناسهٔ خبر: 53854448 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آیت الله علم الهدی: مشهد مورد تهاجم فرهنگی دشمن قرار دارد

امام جمعه مشهد گفت: مشهد به دلیل دارا بودن موقعیت و شرایط خاص، اکنون از نظر امنیتی و فرهنگی مورد تهاجم دشمن قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، مرکز خراسان رضوی،آیت الله سیداحمد علم‌الهدی امروز در خطبه های نماز عید سعید فطر در حرم منور رضوی،  به حضور رییس قوه قضاییه در صفوف نمازگزاران فطر مشهد اشاره کردو افزود: از دستگاه های امنیتی و متولیان امر درخواست داریم ۲ حادثه امنیتی  را که در ماه مبارک رمضان در شهر مشهد روی داد، مورد بررسی بیشتری قرار دهند، چرا که یک جریان خاص می خواهد مشهد را، که مورد توجه همه مسلمانان است، به هم بریزد تا در نهایت به کشور آسیب بزند.

وی ادامه داد: در حادثه نخست که ۱۶ فروردین روی داد یک عامل تکفیری، جنایتی علیه مکتب اهل بیت(ع) رقم زد و سه تن ازروحانیان جهادی تاثیرگذار را در حرم مطهر رضوی به خاک وخون کشید و نمی توان گفت که این حادثه تصادفی بوده است.

امام جمعه مشهد گفت: همچنین در حادثه ای دیگر، یک پاکبان زحمتکش در هنگام انجام وظیفه، هدف گلوله قرار گرفت، که دستگاههای مربوط باید این دو حادثه را از نظر علت وقوع، پیگیری کنند چرا که دشمنان با این جنایات شهر مشهد را هدف قرار داده اند.

نماینده ولی فقیه درخراسان رضوی همچنین با اشاره به راهپیمایی روز قدس گفت: راهپیمایی روز جهانی قدس ثابت کرد امت اسلامی پای کار مقاومت است و این حرکت بزرگ در پهنه امت اسلامی، مورد توجه مسلمانان قرار گرفته است.

آیت الله علم الهدی همچنین به برخی گرانی ها، که با وجود ثبات نرخ ارز در کشور، اشاره کرد وگفت: این گرانی ها هیچ ارتباطی به تحریم ندارد و برخی عناصر سودجو می خواهند از این موقعیت اقتصادی سوءاستفاده کنند و یک مشت افراد دلال و احتکار کننده، عامل این گرانی ها هستند.

وی با تاکید بر پیگیری این مسئله از سوی مسوولان گفت: سر جای خود نشاندن این عناصر سودجو برای این نظام مقتدر، کار سختی نیست .

خطیب جمعه مشهد همچنین با انتقاد از برخی مظاهر بدحجابی، خواستار احساس مسوولیت همه آحاد جامعه در این خصوص شد و گفت: اگر جریان بدحجابی در جامعه شروع شود نحسی آن گریبان همه را می گیرد، فریضه امر به معروف فقط به ماموران و دادگاه و حکومت مربوط نمی شود، بلکه احیای این فریضه بر آحاد مردم واجب است.

وی همچنین عید فطر را روز مغفرت و بخشش دانست و گفت: در خانه خداوند همیشه بر روی بندگان باز است و امروز نیز به فرمان پرودگار روز آشنایی و آشتی با خداست.

آیت الله علم الهدی افزود: حتی اگر با خدا جدایی داشته ایم، خدا ما را در این ماه بخشیده است و اکنون با خدا آشتی کرده ایم و امروز برای همگان عید است.

نظر شما