شناسهٔ خبر: 53851439 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

نباید نظام تعلیم و تربیت در کشور نظام مصرفی تلقی شود

نماینده مردم اردبیل در مجلس بیان کرد: نباید نظام تعلیم و تربیت در کشور نظام مصرفی تلقی شود بلکه نگاه سرمایه گذاری در این حوزه ضرورت انکارناپذیر است و مهمتر از مراکز دانشگاهی باید در اولویت مدارس و آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل به نقل از خبرگذاری مهر، صدیف بدری در مراسم زنگ سپاس معلم اردبیل اظهار کرد: اگر در 43 سال گذشته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سه موضوع مهم در کشور در اولویت قرار می گرفت امروز وضعیت بهتری داشتیم و دغدغه ها در بخش های مختلف رفع می شد.

بدری با اشاره به ضرورت برنامه ریزی کلان در بلندمدت و میان مدت در حل مشکلات حوزه امنیتی، بهداشتی و آموزشی خاطرنشان کرد: در حوزه امنیتی پیشرفت ها در حد متعالی بوده و در سایه تلاش نیروهای مسلح و درایت آنها کشور ما در عرصه نظامی و دفاعی پیشرفت های خوبی را شاهد است.

وی افزود: در عرصه بهداشت و درمان هرچند اقدامات خوبی آغاز شده اما همچنان با شرایط مطلوب فاصله داریم و بهتر است در بخش پیشگیری کاستی ها برطرف شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی حوزه آموزش و تعلیم و تربیت را عرصه بسیار مهم و حساس خواند و گفت: باید برنامه ریزی های آموزشی در کشور نیازمحور و به شکل مستمر در نظر گرفته شود تا ما بتوانیم اصلاح کاستی ها را شاهد باشیم.

صدیف بدری بیان داشت: سند تحول بنیادین از سال 92 باید اجرایی می شد که در این سال ها فقط صحبت آن مطرح شده در حالی که هیچگونه اقدامی برای حل مشکلات معلمان و تامین منابع و بودجه در رتبه بندی انجام نشده بود.

بدری گفت: همواره دولت ها مانع اصلی در اجرای نظام رتبه بندی بودند و سازمان برنامه و بودجه در تامین منابع آن کارشکنی کرده است.

وی با بیان اینکه تدوین برنامه هفتم توسعه کشور پیش روست، افزود: ما انتظار داریم جامعه فرهنگیان اصلی ترین مطالبات خود را مطرح کرده تا در قالب برنامه هفتم توسعه بتوانیم شرایط مناسبی را برای نظام تعلیم و تربیت فراهم کنیم تا معلمان در جایگاه حساس تربیت نسل آینده بتوانند موثر واقع شوند.

نباید نظام تعلیم و تربیت در کشور نظام مصرفی تلقی شود اظهار کرد: نباید بعد از گذشت 43 سال از پیروزی انقلاب اسلامی معلمان ما دغدغه معیشتی داشته باشند بلکه بهتر است متناسب با شرایط جامعه در کنار حل این دغدغه ها با آموش مستمر و برگزاری دوره های تخصصی معلمان را به سمت یک کار تحول آفرین در عرصه تدریس سوق دهیم.

صدیف بدری خاطرنشان کرد: ایام کرونا ضربه ای مهلک بر پیکره آموزش و نظام تعلیم و تربیت زده که معلمان باغیرت و متعصب ما باید عقب ماندگی ها را در این حوزه جبران کنند.

بدری ضرورت بهسازی و نوسازی مدارس را به عنوان دغدغه جدی یادآور شد و بیان کرد: 300 میلیارد تومان منابع برای بهسازی و مناسب سازی فضاهای آموزشی در نظر گرفته شده که قطعا در همه مناطق اردبیل طرح های مصوب اجرایی خواهد شد.

وی کمبود زمین را معضلی جدی در ساخت مدرسه محلات سیزده گانه اعلام کرد و گفت: باید با توافق ساکنان این مناطق زمین مورد نیاز تامین و ساخت مدرسه آغاز شود.

نظر شما