شناسهٔ خبر: 53836012 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سرمایه‌هایی که برای رمضان جاودانه می‌شوند

اجرای نیّات واقفین در ماه مبارک رمضان سبب شده تا در مکان‌های مختلف سفره‌های افطار پهن شده و مراسم جزء خوانی قرآن و عزاداری نیز برگزار شود.

صاحب‌خبر -

خراسان جنوبی یکی از استان‌های پیشرو در وقف است که تعداد موقوفات زیادی در آن به ثبت رسیده است.

بخشی از موقوفات خراسان جنوبی برای اجرای نیت واقف در ماه مبارک رمضان وقف شده اند.

تلاوت قرآن، اطعام، عزاداری و کمک به نیازمندان از جمله نیّاتی است که واقفین در خراسان جنوبی برای آن‌ها اموالی را وقف کرده اند تا ماه مهمانی خدا نیات آن‌ها اجرا شود.

افطار روزه ها در موقوفات

یکی از شهروندان فردوسی در خصوص مدرسه حبیبه این شهرستان که وقف شده است گفت: از محل اجرای نیت این موقوفه هر شب سفره افطار در این مکان پهن می‌شود.

او گفت: یکی از ثمرات وقف در ماه مبارک رمضان علاوه بر بهره مندی از ثواب وقف، شاد کردن دل نیازمندانی است که با کمک واقفین این ماه را سپری می‌کنند.

بیشتر بخوانید

یکی از شهروندان بیرجندی در خصوص مزار شهدای باقریه گفت: در این مکان نیّات مختلفی برای اجرا وجود دارد و از ابتدای ماه رمضان برای اجرای این نیت ها، جزء خوانی قرآن کریم انجام می‌شود.

او گفت: در شب‌های احیای ماه مبارک رمضان نیز مراسم‌های عزاداری برپا می‌شود و هر شب نیز سفره افطار پهن است.

وجود ۶۶۵ موقوفه با نیّات مرتبط با ماه مبارک رمضان

حجت الاسلام رحیمی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: هم اکنون ۶۶۵ موقوفه با نیّات مرتبط با ماه مبارک رمضان وجود دارد.

او گفت: اطعام، افطار، جزء خوانی قرآن کریم و تعزیه داری از جمله نیّات واقفین است.

امینی نسب رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طبس نیز در خصوص جدیدترین وقف ثبت شده برای اجرای نیت در ماه رمضان گفت: یک پزشک ۶ دانگ یک واحد تجاری به انضمام زیرزمین آن را وقف کرده است.

او گفت: مساعدت به زوج‌های جوان، عزاداری در ایام فاطمیه و افطاری در ماه مبارک رمضان نیّات این واقف است.

نظر شما