شناسهٔ خبر: 53828219 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش ۴۱ درصدی حمل سلاح گرم میان نوجوانان آمریکایی

براساس آمار تازه منتشر شده رسانه‌های آمریکایی مشخص شد میان نوجوانان آمریکایی مخصوصا سفیدپوستان حمل سلاح دستی افزایش پیدا کرده است.

صاحب‌خبر -

شبکه خبری آمریکایی‌ای بی سی نیوز (ABC News) اخیرا براساس نتایج یک تحقیق اعلام کرد از چند سال گذشته، شمار نوجوانانی که در آمریکا سلاح دارند بیشتر شده است.

محققان «مدرسه آموزش و توسعه انسانی (مدرسه لینچ) کالج بوستون» در این گزارش اعلام کردند از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۹، حمل اسلحه دستی در بین آمریکایی‌هایی که ۱۲ تا ۱۸ سال دارند، ۴۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، بیشترین افزایش در بین نوجوانان سفیدپوست، چه پولدار و چه روستانشین، بوده است.سختگیرانه نبودن قوانین مربوط به مالکیت سلاح، دسته بندی سیاسی و گسترش به اصطلاح «فرهنگ اسلحه» از جمله علل مهم این معظل به شمار می‌آید.

شایان ذکر است سال ۲۰۲۱ عمدتا به دلیل شیوع همه گیری کرونا مرگبارترین سال در تاریخ آمریکا بوده است. اما نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد که میزان قتل در چند شهر آمریکا نیز در مقایسه با سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است. براساس جدیدترین اطلاعاتی که دولت آمریکا منتشر کرده است، موارد قتل با اسلحه بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰، زمانی که ۱۹ هزار و ۳۸۴ نفر به قتل رسیده اند، ۳۵ درصد افزایش یافته است.

شائوندرا کلان لوئیس، استاد حقوق دانشگاه تگزاس جنوبی در خصوص آمار کشته‌های سلاح گرم در آمریکا اعلام کرد زمانی که مردم تحت فشار‌های مالی قرار می‌گیرند یا دچار اضطراب می‌شوند، فروش اسلحه افزایش می‌یابد و در نتیجه آن خشونت و دشمنی‌های نژادی نیز بیشتر می‌شود. 

پیشتر، مرکز مطالعه افراط‌گرایی در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا «سن برناردینو» بر اساس تحقیقات خود اعلام کرد داده‌های ادارات پلیس کلان‌شهر‌ها در ۱۴ شهر نشان می‌دهد که جرایم ناشی از خشونت و نفرت در آمریکا ۴۶ درصد در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ میلادی افزایش یافته است.

نظر شما