شناسهٔ خبر: 53811225 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه

۵۲ مدرسه در فصل تابستان برای جبران افت تحصیلی دانش آموزان استان کرمانشاه باز است

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به افت تحصیلی دانش آموزان متاثر از دروان کرونا، گفت: به منظور جبران این افت تحصیلی و همچنین در راستای عدالت آموزشی ۵۲ مدرسه در فصل تابستان در مناطق محروم حاشیه نشین استان باز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا،  "سلمان محمدی" روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته معلم، افزود: به خاطر افت تحصیلی ناشی از کرونا، تاکنون هشت هزار و ۵۰۰ دانش آموز ابتدایی استان از سوی معلمان و مدیران نیازمند تلاش بیشتر در درس معرفی شده اند.

وی اضافه کرد: به همین منظور آموزش و پرورش استان به منظور جبران افت تحصیلی این دانش آموزان به مدت هشت هفته، هفته ای پنج روز، در ۵۲ مدرسه عمدتا در مناطق حاشیه نشین، کلاس های درس حضوری برگزار می کند.

محمدی همچنین درخصوص دانش آموزانی که در نیمه اول سال تحصیلی ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ نتوانسته اند امتحان دهند، گفت: نمره امتحان نوبت دوم برای آنها لحاظ خواهد شد و از این بابت جای نگرانی نیست .

وی در ادامه در مورد دانش آموزانی که در نوبت دوم نتوانند در امتحان نمره قبولی بگیرند و یا شرکت کنند نیز گفت: راه برای جبران آنها در امتحانات شهریورماه وجود دارد.

امتحانات پایانی تمام مقاطع تحصیلی از اول خرداد شروع می شود 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه گفت: امتحانات تمام مقاطع تحصیلی از ابتدای خردادماه آغاز خواهد شد .

محمدی بابیان اینکه امسال در پایه دوازدهم ۱۸ هزار ۲۰۰ دانش آموز در استان امتحانات نهایی می دهند، افزود: برای امتحانات نهایی پایه دوازدهم که کشوری است ۱۵۸ حوزه امتحانی و برای هر حوزه یک اتاق قرنطینه برای دانش آموزان مشکوک به بیماری کرونا همچنین ۶ حوزه تصحیح اوراق در نظر گرفته ایم.

وی همچنین گفت: امتحانات پایه نهم نیز نهایی اما به صورت استانی برگزار می شود و هر مدرسه در نحوه اجرایی امتحان اختیار دارد فقط استان سوالات و روز برگزاری امتحانات را تعیین کرده است.

 ۳۶ پایگاه سنجش در استان سلامت نوآموزان کلاس اول ابتدایی برای سال تحصیلی می سنجند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه همچنین درخصوص عدم استقبال خانواده از حضور نوآموزان در مقطع پیش دبستانی و آثار شدید منفی آن بر پایه اول ابتدایی نیز گفت: آموزش و پرورش استان در تلاش است تا قبل از شهریورماه همه نوآموزان یک دوره ۴۵ روزه در پیش دبستانی حضور پیدا کنند.

محمدی در ادامه پیش بینی کرد، امسال ۳۵ هزار نوآموز برای ورود به دوران تحصیل ثبت نام کنند و بیان داشت: به همین منظور ۲۳ پایگاه ثابت و ۱۳ پایگاه سیار برای سنجش این نوآموزان دایر می شود که سلامت بچه ها از هوش، بینایی و شنوایی و دیگر موارد حرکتی جسمی بسنجند.

کتاب های درسی براساس کد ملی دانش آموزان و کد مدرسه ثبت نام و توزیع می شود 

وی همچنین درباره ثبت نام و نحوه توزیع کتب درسی دانش آموزان برای سال تحصیلی آینده توضیح داد: کتاب های درسی دانش آموزان از طریق سامانه فروش وزارت آموزش و پرورش و براساس کد ملی دانش آموز و کد مدرسه او ثبت و توزیع می شود.

محمدی گفت: دانش آموزان و مدارس خرداد ماه فرصت خواهند داشت در این سامانه برای دریافت کتاب های درسی سال آینده ثبت نام کنند.

نظر شما