شناسهٔ خبر: 53808327 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برنامه‌‎های هفته معلم در استان کرمانشاه اعلام شد

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به در پیش بودن عید سعید فطر در دوازدهم و سیزدهم اردیبهشت ماه و همچنین تعطیلی مدارس در روزهای پنجشنبه و جمعه، گفت: امسال برنامه گرامیداشت هفته "معلم" از هفدهم تا بیست دوم در سطح استان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، «سلمان محمدی» روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته معلم که با حضور مسئولان ارشد آموزش و پرورش در سرسرای شهید سلیمانی این سازمان در استان برگزار شد، با قدر دانی از حضور دانش آموزان و فرهنگیان در راهپیمایی روز قدس افزود: برنامه های هفته معلم با نواختن زنگ "سپاس"  آغاز خواهد شد.

وی سپس عطر افشانی و غبارروبی مزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر کرمانشاه، تجلیل و دیدار با پیشکسوتان فرهنگی آموزش و پرورش، همچنین دیدار با خانواده های شهدا و جانباز فرهنگی، سرکشی مدیران ارشد از مدارس و سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه را از جمله برنامه های این هفته اعلام کرد.

محمدی در ادامه یکی از برنامه های مهم آموزش و پرورش کرمانشاه را تجلیل از ۱۹ معلم سرآمد استان عنوان کرد و گفت: همچنین در این هفته در سطح تمام مدارس و نواحی و مناطق ۲۴ گانه استان به طور جداگانه از مقام رفیع معلمان تجلیل می شود.

وی هدف از برنامه های هفته معلم را بزرگداشت و اعتلا بخشی جایگاه و تکریم و منزلت آنان در فرهنگ عمومی دانست و گفت: هر روز از مقام معلم باید تجلیل کرد.

محمدی بیان داشت: در دوران شیوع ویروس کرونا با تمام غم و غصه و خسارت های جبران ناپذیری اش، یک موردی را در جامعه ما به خوبی نشان داد و اهمیت معلمان و نقش مدارس بود که همه آن را به خوبی در سطح خانواده  و جامعه حس کردند.

اولیا و مدرسه ۲ بال پرورش تعلیم و تربیت دانش آموزان هستند

برنامه‌‎های هفته معلم در استان کرمانشاه اعلام شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به افت تحصیلی دانش آموزان در دوران شیوع ویروس کرونا و همچنین آثار مخرب روانی فضای مجازی در تنبلی، پرخاشگری و عدم تحرک دانش آموزان، گفت: تمام تلاش آموزش و پرورش در قسمت مشاوره، معاونت پرورشی و تربیت بدنی بازسازی شرایط عادی دانش آموزان است.

محمدی، خانواده و اولیا و مدارس را ۲ بال پرورش دانش آموزان دانست که باید برای تعلیم و تربیت بچه ها با هم هماهنگ بال بزنند تا دانش آموزان به موفقیت برسند و اگر تعالیم آموزش و پرورش با خانواده تعارض داشته باشد، دانش آموزان ضربه می بینند.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه اصلی آموزش و پرورش تقویت مشارکت سایر دستگاه های اجرایی است، گفت: نباید مسائل تعلیم و تربیت را فقط به آموزش و پرورش تقلیل داد بلکه باید به حالت سیستمی با مشارکت تمام دستگاه اجرایی ذی ربط و به عنوان موضوعی ملی به این مقوله نگاه شود.

محمدی در پایان تعداد دانش آموزان استان کرمانشاه را ۳۶۰ هزار نفر با ۲۶ هزار معلم و کادر اداری اعلام کرد که در چهار هزار واحد آموزشی مشغول فعالیت هستند.

نظر شما