شناسهٔ خبر: 5380810 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جمهوریت-قدیمی | لینک خبر

قتل همسر، دختر ناتنی و پدرزن با اسلحه وینچستر در گرگان

او می‌گوید که این پایان کار نیست. لحظاتی بعد، کوچه از ماموران پلیس پر شده بود و نیروهای اورژانس پیکر نیمه‌جان دختر را روی برانکارد گذاشتند اما توان دختر ١٣ ساله از برندگی گلوله‌های شکاری کمتر بود. به گفته مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور به «اعتماد»، او سه ساعت بعد در بیمارستان صیاد شیرازی گرگان جان باخت تا تعداد مقتولان یک قتل خانوادگی، به سه نفر برسد؛ سه کشته در کمتر از ٥ دقیقه.

صاحب‌خبر -
روزنامه اعتماد نوشت:

ناپدری با اسلحه وینچستر به سرعت از پله‌ها پایین آمد. دختر ١٣ساله می‌دوید تا از دست او فرار کند اما ناپدری‌اش قبل از اینکه مردم دستگیرش کنند، با چند گلوله، او را نقش بر زمین کرد. مرد جوان چند دقیقه قبل، همسر و پدرزن خود را نیز کشته بود.
ساعت ١٠ صبح دیروز، صدای شلیک چند گلوله، توجه اهالی کوی استرآبادی گرگان را به خود جلب کرد. اتفاقی رخ داده بود. وقتی اهالی محل خود را به کوچه رساندند، پیکر غرق خون دختری ١٣ ساله روی زمین آنها را سرجای‌شان میخکوب کرد. مردی آشنا، با یک اسلحه شکاری، بالای سر او ایستاده بود. چند پوکه روی زمین افتاده بود. اسلحه گلوله نداشت. اهالی که متوجه این موضوع شده بودند، به سمت ناپدری هجوم برده و دستگیرش کردند. عده‌ای با خود می‌گفتند که «مصرف شیشه» آخرسر کار دست او داد. این روایتی است که بهرامی، معاون اجتماعی پلیس گرگان از این حادثه به «اعتماد» گفته است.
او می‌گوید که این پایان کار نیست. لحظاتی بعد، کوچه از ماموران پلیس پر شده بود و نیروهای اورژانس پیکر نیمه‌جان دختر را روی برانکارد گذاشتند اما توان دختر ١٣ ساله از برندگی گلوله‌های شکاری کمتر بود. به گفته مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور به «اعتماد»، او سه ساعت بعد در بیمارستان صیاد شیرازی گرگان جان باخت تا تعداد مقتولان یک قتل خانوادگی، به سه نفر برسد؛ سه کشته در کمتر از ٥ دقیقه.
یکی از اهالی کوی استرآبادی درباره حادثه به «اعتماد» می‌گوید: «صبح ساعت ١٠ بود. همه در خیابان جمع شده بودند. مردم قاتل را گرفته بودند. اورژانس هم آمده بود و دختر را با خود برد. آن‌طور که من شنیدم، متهم، اول با اسلحه شکاری، پدرزن و همسر خود را کشته و بعد از آن دنبال دختر ناتنی خود کرده و او را هم کشته. بنده خدا دختر بچه می‌خواست فرار کند اما نتوانست. بعد هم که پلیس آمد و بردنش.» این همسایه می‌گوید که عامل قتل پیش از این نیز با پدرزن خود اختلاف داشته و یک بار هم با چاقو او را مجروح کرده بود. او می‌گوید: «همه از اعتیاد عامل قتل به ماده مخدر شیشه حرف می‌زنند. مردمی که در محل حادثه جمع شده بودند می‌گفتند پدرزنش قبلا او را در کمپ ترک اعتیاد بستری کرده بود اما وقتی او بیرون آمد، متوجه شد که پدرزنش اموالش را بالا کشیده. می‌گفتند چند مغازه و زمین را بالا کشیده بود. ما شنیده بودیم که قبلا هم پدرزنش را به کشتن تهدید کرده بود.»
یکی دیگر از اهالی محل هم می‌گوید که عامل قتل از خانواده‌های مرفه گرگان بوده و وضع مالی خوبی هم داشت. پسر خوبی بود. وقتی شنیدم یاد حرف‌هایی افتادم که درباره اختلافات او با پدرزنش می‌گفتند.
شلیک چند گلوله از اسلحه شکاری وینچستر، سماجت در به قتل رساندن دختر ناتنی و دستگیری توسط مردم باعث شده تا بازار شایعات پیرامون آن داغ شود. یکی از اهالی محل می‌گفت که دختر ١٣ ساله وقتی می‌خواست از دست ناپدری‌اش فرار کند، از طبقه چهارم به پایین پرتاب شده بود اما این اتفاق از سوی سرهنگ محمدرضا اکبری، رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی گلستان تکذیب شده است. او در شرح حادثه می‌گوید: «پیش از ظهر دوشنبه مردم کوی استرآبادی گرگان پس از شنیدن صدای شلیک اسلحه، با فوریت‌های پلیسی ١١٠ تماس گرفتند و ماموران را در جریان وقوع قتل خانوادگی قرار دادند. به سرعت چند گشتی پلیس به محل حادثه اعزام شد و ماموران موفق شدند با همکاری مردم، ضارب را دستگیر و یک قبضه سلاح شکاری با پنج پوکه فشنگ کشف کنند.»
سرهنگ اکبری به کشف دو جسد و پیکر نیمه جان دختری ١٣ ساله در محل حادثه اشاره کرد و گفت: «با حضور ماموران در ساختمان وقوع جنایت، جسد یک زن ٣٥ ساله و یک مرد ٥٦ ساله نیز کشف شد که ضارب آنها را به ضرب گلوله کشته بود. پیکر نیمه جان دختری ١٣ساله هم کشف شد که با حضور عوامل اورژانس به بیمارستان صیاد شیرازی گرگان منتقل شد اما پس از سه ساعت به دلیل شدت جراحات وارده جان باخت.»
به گفته رییس پلیس آگاهی گلستان، جسد زن ٣٥ ساله متعلق به همسر قاتل و جسد مرد ٥٦ ساله نیز متعلق به پدرزن او بوده است. دختر ١٣ ساله هم که بعد از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد، دختر ناتنی قاتل بود. همزمان مصطفی حقی، دادستان عمومی و انقلاب گرگان نیز انگیزه متهم از ارتکاب به قتل را «اختلاف خانوادگی» اعلام کرد و گفت: «متهم پس از دستگیری به جرم خود اعتراف کرد و به ماموران گفت که به دلیل مشاجره لفظی با همسرش، در یک لحظه کنترل خود را از دست داده و دست به قتل زده است. اختلاف خانوادگی همان چیزی است که یکی دیگر از اهالی محل هم آن را تایید می‌کند. او می‌گوید که همسایه‌ها پیش از این از زبان قاتل شنیده بودند که می‌گفت «اشتباه کرده که با این خانواده وصلت کرده است»؛وصلتی که اگر انجام نمی‌شد، قتلی هم رقم نمی‌خورد.

نظر شما