شناسهٔ خبر: 53802081 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

تاکید رهبر کره شمالی بر ضرورت مهار پیشگیرانه تهدیدهای هسته‌ای نیروهای متخاصم

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بر نیاز به تقویت قوای نظامی کشورش برای مهار کامل و پیشگیرانه تهدیدهای هسته ای نیروهای متخاصم تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایران آنلاین، کیم جونگ اون در دیدار با فرماندهان ارشد نظامی کره شمالی که رژه بزرگی را در پیونگ یانگ ترتیب داده بودند، از آنها خواست برتری مطلق نیروهای مسلح را حفظ کنند و توسعه دهند تا به طور پیشگیرانه و کامل همه تلاش های خطرناک و حرکات تهدیدآمیز از حمله تهدیدهای هسته ای نیروهای متخاصم مهار شود.

رهبر کره شمالی گفت که قدرت تهاجمی عظیم و عضله نظامی منکوب کننده که قابل شکست نباشد، نقطه نجات تضمین امنیت در دنیای کنونی است.

کیم در نشستی که در ساختمان دفتر کمیته مرکزی حزب کارگران کره برگزار شد، از فرماندهان ارتش کره شمالی خواست مرحله جدیدی از توسعه نیروهای مسلح را جسورانه بگشایند.

هفته گذشته رژه ای به مناسبت نودمین سالگرد تاسیس ارتش انقلابی خلق کره برگزار شد که در جریان آن، تسلیحات راهبردی از جمله موشک بالستیک قاره پیمای هوانگ سانگ – ۱۷ و یک موشک بالستیک جدید پرتاب شونده از روی زیردریایی، به نمایش گذاشته شد.

در این مراسم، رهبر کره شمالی وعده داد توان هسته ای کشورش را تقویت کند. وی همچنین هشدار داد هر نیرویی که درصدد نقض منافع اساسی کره شمالی برآید، با توان هسته ای این کشور روبه رو خواهد شد.

مقام‌های رسمی کره جنوبی و آمریکا معتقدند، نشانه هایی از ساخت و سازهای جدید در تنها سایت آزمایش هسته ای کره شمالی که از سال ۲۰۱۸ به شکل رسمی تعطیل شده بود مشاهده کرده اند که نشان می دهد ممکن است پیونگ یانگ در حال آماده سازی برای از سر گرفتن آزمایش سلاح های هسته ای باشد.

برنامه‌ تولید سلاح‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک کره شمالی به موجب قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد ممنوع شده است. همچنین طبق این قطعنامه ها تحریم‌های بسیاری علیه کره شمالی اعمال شده است.

آخرین آزمایش موشکی کره شمالی روز ۱۶ آوریل با حضور کیم جونگ اون انجام شد که بنا به گزارش رسانه های این کشور موشکی کوتاه برد با قابلیت حمل سلاح های هسته ای تاکتیکی بوده است.


انتهای پیام/

 

 


 

نظر شما