شناسهٔ خبر: 53793546 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس‌جمهور: نسبت به رفع مشکلات قهرمانان ملی تاکید داریم

حجت‌الاسلام رئیسی با تاکید بر تحقق عدالت در حوزه ورزش، از اهتمام دولت به رفع مشکلات شغلی، معیشتی و بیمه‌ای قهرمانان ورزش کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

رئیس جمهور در دیدار با ورزشکاران، مربیان و مدیران ورزش گفت: برای بنده به هیچ عنوان قابل قبول نیست ورزشکاری که می‌خواهد تمرین کند، به میدان مسابقه برود، برای قهرمانی تلاش کند و بر روی سکو قرار گیرد، گرفتار مشکلات معیشتی باشد؛ تامین معیشت از خواسته‌های ابتدایی ورزشکاران است.

به گفته او، «ورزشکاران و قهرمانان نباید دغدغه هزینه اعزام داشته باشند.»

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: در دولت راهکار رفع مشکل اشتغال قهرمانان و استخدام آنان را قطعی کردیم و هیچ قهرمانی نباید دغدغه شغل داشته باشد.

بخش دیگری از سخنان رئیس‌جمهور به مشکل بیمه ورزشکاران اختصاص داشت و او گفت: مسئولان ذیربط حتما پیگیری کنند تا در نشست بعدی که با ورزشکاران خواهیم داشت دیگر مساله بیمه به عنوان یکی از دغدغه‌های آنان مطرح نشود.

آقای رئیسی در خاتمه سخنان خود ابراز امیدواری کرد تیم ملی فوتبال کشورمان در مسابقات جام جهانی قطر بدرخشد.

آقای سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان نیز در این دیدار گفت: با دستور رئیس جمهور مشکل استخدام قهرمانان در جلسات هیات وزیران رفع و در دولت سیزدهم در تمام ادارات ورزش و جوانان استان‌ها یک معاونت برای بانوان ایجاد شده است. 

به گفته وزیر ورزش و جوانان، «قرار است ورزش بانوان به جهت حفظ شأن و کرامت آن‌ها مستقل و خودکفا شود.»

آقای سجادی همچنین با ارائه آماری از افتخارات کسب شده ورزشکاران کشورمان در ۸ ماه گذشته در بُعد ورزش قهرمانی و در عرصه‌های بین‌المللی گفت: در این مدت، تعداد ۵۹۴ مدال توسط ورزشکاران کشورمان به دست آمده که از این تعداد ۲۱۱ مدال طلا، ۱۶۲ مدال نقره و ۲۲۱ مدال برنز بوده است.

پیش از سخنان رئیس جمهور ۱۵ نفر از ورزشکاران، مربیان و پیشکسوتان رشته‌های مختلف ورزشی در سخنانی به طرح دغدغه‌ها و مشکلات خود پرداختند.

همچنین در این مراسم به شکل نمادین شال ورزش پهلوانی و پیراهن تیم ملی فوتبال به حجت‌الاسلام رئیسی اهدا شد.

نظر شما