شناسهٔ خبر: 53785698 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حاج‌علی اکبری: امروز اجماع برای گفتمان مقاومت وجود دارد

تهران- ایرنا- خطیب نماز جمعه تهران گفت: فلسطین مقتدر است، ایستاده و عزم خود را بی‌وقفه برای آزادی همه فلسطین از بحر تا نهر استوار کرده و امروز در منطقه فلسطین برای گفتمان مقاومت اجماع وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه احزاب ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد گفت:‌ رهبر حکیم و امام عالیقدر ما از فلسطین تعبیر به مظلوم مجموعه مقتدر کرده‌اند، فلسطین مظلوم است زیرا ۷۴ سال است که این قبله اول مسلمین و این منطقه مبارک پیرامون و محل معراج پیامبر و میعاد و منطقه قرار عمومی مومنان در چنگال دژخیمان بی‌هویت و یک رژیم جعلی قرار گرفته و مداوم، مقدس‌ترین مکان‌های ما مورد انواع و اقسام اهانت‌ها و جسارت‌ها است.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: فلسطین مظلوم است و مردم عزیز آن که ۷ دهه است که در رنج و درد و اشغال از یک سو، کشتار و شکنجه از سوی دیگر، آوارگی و اردوگاه‌نشینی، تخریب خانه‌ها و کاشانه‌هایشان از طرف دیگر در برابر چشم جهانیان و نهادهای به اصطلاح جهانی حقوق بشری تحمل می‌کنند و غزه مظلوم به زندان بزرگ در جهان تبدیل شده است

حاج‌علی‌اکبری بیان کرد: مردم مظلوم فلسطین سال‌هاست از حق زندگی معمولی محروم هستند و حتی یک صدم از مظلومیت این مردم به تصویر کشیده نشده و بازگو نشده است در برابر تبهکارترین انسان‌ها که تاریخ امثال اینها را ندیده ایستاده‌اند و مقاومت می‌کنند و هم باید رنج مقابله با آنها و هم تحمل سازش سازشکاران و منافقین و خائنین را تحمل کنند.

وی ادامه داد: اما فلسطین مقتدر است، زیرا بعد از ۷۴ سال همچنان زنده است، سربلند است، هویت خود را حفظ کرده و اصالت خود را در برابر رژیم پلید صیانت کرده مقتدر است زیرا در سرزمین‌های اشغالی که حتی تحت تنظیمات فرهنگی شوم رژیم صهیونیستی بوده توانسته اصالت و ایمان خود را حفظ کند و بین نسلی ادامه دهد و گفتمان مقاومت را در برابر دشمنان از مقاومت با سنگ تا مقاومت با موشک ارتقاء داده است.

خطیب نماز جمعه تهران عنوان کرد: فلسطین مقتدر است، ایستاده و عزم خود را بی‌وقفه برای آزادی همه فلسطین از بحر تا نهر استوار کرده و امروز در منطقه فلسطین برای گفتمان مقاومت اجماع وجود دارد.

حاج علی اکبری گفت: بدون تردید یکی از مولفه‌های اصلی اقتدار امروز فلسطین علاوه بر ظرفیت درونی این ملت عزیز و ریشه‌دار عبارت از طلوع خورشید روح‌نواز انقلاب اسلامی در ایران و تاسیس نظام جمهوری اسلامی ایران و بصیرت امام حکیم راحل موسس و امام عزیز حاضر است که توانسته‌اند پرچم دفاع از مظلومان و مستضعفان و قدس شریف را برافراشته کنند.

وی ادامه داد: همین روز قدس یکی از مولفه‌های اصلی اقتدار امروز فلسطین است. اگر موشه‌دایان گفته بود انقلاب اسلامی زلزله عظیمی است که پس لرزه‌های او رژیم صهیونیستی را ویران خواهد کرد بله امروز چنین چیزی را مشاهده می‌کنیم. این دست یاری ولی‌الله الأعظم است که از ایران بزرگ و مردمان و امت و امام به همه مظلومان عالم مخصوصاً مردمان مظلوم فلسطین گشوده شده و این آرمان را تا رسیدن به هدف نهایی دنبال می‌کند.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: امروز از زبان شما مردم روزه‌دار در این ماه مبارک رمضان به دشمنان اسلام، قدس و فلسطین چه رژیم تبهکار صهیونیستی و چه حامیان آن آمریکای جهانخوار عرض می‌کنیم در گذر از این پیچ تاریخی و نظم نوین جدیدی که در جهان در حال شکل‌گیری است به تعبیر امام عالیقدر که روز سه‌شنبه فرمودند: به توفیق الهی و براساس سنت‌های قرآنی و به همت جبهه فراگیر مقاومتی که سازماندهی شده و با نام حاج قاسم سلیمانی عزیز این اندیشه نورانی جاودانی شده هیچ جایی برای رژیم صهیونیستی و و حامیان پلید آنها در جغرافیای آینده بشریت وجود نخواهد داشت.

حاج علی اکبری در خطبه اول نماز جمعه گفت: به مناسبت سالروز اخراج استعمارگران پرتغالی در چهار سده قبل فردا روز ملی خلیج‌فارس نامگذاری شده است، این نام فراموش شدنی نیست و بخشی از هویت ماست و تحریف شدنی هم نیست به تعبیر رهبر عزیزمان خلیج فارس خانه ایران و ایرانیان است.

وی ادامه داد: مردم غیور استان هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان عاشقانه از این مرز طی قرن‌ها نگهداری و پاسداری کردند یاد همه سلحشوران و مجاهدان و شهیدانی را که از عزت و شرف این ملت در این مرز پرافتخار دریایی صیانت کردند گرامی می‌داریم و به ارواح آنها درود می‌فرستیم.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: نمی‌توانیم در این ایام از یکی از عزیزترین و مهمترین اقشار جامعه سخن نگویم و تکریم نکنیم از کارگران عزیزی که برای همیشه مفتخر به نشانه بوسه پیامبر بر دستانشان هستند زیرا شکوفایی اقتصاد ما در پرتو تولید ستون فقرات و عمود خیمه تولید کارگران هستند. عزیزانی که هم در جهاد نظامی پیشتاز بوده‌اند و ۱۴ هزار شهید تقدیم کردند و چه در جهاد اقتصادی مقاومت کردند. امیدواریم مسئولین در قوای سه گانه به ویژه دولت و همچنین عموم جامعه ما قدرشناس این قشر عزیز باشند و بیش از گذشته نسبت به تکریم و رفع مشکلات و تأمین نیازهای اساسی این عزیزان اهتمام داشته باشند.

حاج‌علی اکبری با بیان اینکه دو نام بلند به هم گره خورده است، نام معلم شهید انقلاب علامه شهید مطهری و نام معلم و استاد و روز معلم، افزود: درباره شهید مطهری در کنار همه فضیلت‌هایی که درباره این مرد بزرگ ذکر شده باید عرض کنم امروز باید از شهید مطهری به عنوان معلم و مربی جهاد تبیین نام ببریم. الگوی عملی جهاد تبیینی که رهبر عزیزمان به عنوان یک وظیفه بزرگ درباره او تاکید دارند.

وی عنوان کرد: شهید مطهری شهید جهاد تبیین است که در آن عمر پر برکت علاوه بر اینکه به مسائل روز و نیازهای روز جامعه مبتنی بر معارف ژرف الهی پاسخ گفتند بیش از دو دهه از عمر مبارکشان را صرف مبارزه با جریان تحجر کردند. آثار گرانقدر ایشان امروز بین ما است انشاالله بیش از گذشته قدرشناسی و حق‌گذاری کنیم و بهره‌مند باشیم به روح مطهر این مرد الهی درود می‌فرستیم. انشاالله امسال ایشان در جامعه اندیشمندان ما فراوان و این مسیر همچنان پر رهرو باشد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران درباره معلم و معلمان گفت:‌ سخن البته فراوان است اما فرصت نیست به نظر می‌رسد اگر نگاه به این قشر بزرگ که همه مردم ما وامدار اینها هستند اگر نگاه‌مان را به این قشر تمدن‌ساز و انسان‌ساز اصلاح کنیم و این نگاه ارتقا پیدا کند، آنگاه مباحثی مانند معیشت و امور جاری معلمان و رتبه‌بندی خود به خود حل و فصل می‌شود.

حاج علی اکبری بیان کرد: گاهی که این مسائل معطل می‌شود نشانه از این است که نگاه ما به جامعه معلمانمان نگاه شایسته صحیح و درست نیست تا آن نگاه فاصله داریم و باید اصلاح شود. اگر می‌گوییم کارگران ستون فقرات اقتصاد کشور هستند باید بگوییم معلمان عمود و اعماد خیمه تعلیم و تربیت در کشور هستند و طرح تحول آموزش و پرورش جز با تکیه بر معلمان به نتیجه نخواهد رسید.

وی ادامه داد: با این نگاه وزارت آموزش و پرورش باید راهبردی‌ترین وزارتخانه دولت جمهوری اسلامی تلقی شود و از همه جهات در نگاه‌ها و ارزیابی‌ها باید متفاوت با این وزارتخانه روبه رو شویم و به بیش از پنج هزار شهید معلم درود می‌فرستیم و برابر خدمات این قشر ارجمند سر تعظیم فرود می‌آوریم.

امام جمعه موقت تهران درباره روز قدس گفت: برابر تعهد انقلابی، بصیرت ایمانی، غیرت دینی مردم عزیز تهران و مردمان سراسر میهن اسلامی به خاطر حضور آنها در این حماسه بزرگ روز جهانی قدس حقیقتاً احترام می‌کنیم از خداوند بزرگ بهترین پاداش‌ها را برای همه شما تمنا می‌کنیم.

حاج‌علی اکبری بیان کرد: بعد از دو سال محرومیت امسال راهپیمایی روز قدس به لطف خداوند برقرار شد و موفق شدیم امروز شما برادران و خواهران به نص قرآن کریم در این ماه مبارک رمضان با دهان روزه موفق به عمل صالحی شدید که خداوند به هر قدم شما به دلیل یاری مظلوم و برافراشتن پرچم عزت اسلامی رتبه‌ها و پاداش‌ها می‌دهد.  

وی افزود: از نماینده جنبش اسلامی خلیل الحیه پدر دو شهید که در جلسه ما افاضه کرده و حضور پیدا کردند و بیانات بسیار دلنشینی داشتند همچنین از سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران صمیمانه قدردانی می‌کنم.

 خطیب جمعه تهران در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران گفت: بهترین روش برای خداحافظی با ماه مبارک رمضان دعای چهل و پنجم صحیفه سجادیه است که یک وداع مودبانه، عارفانه و عاشقانه با ماه خداست یک دعای ارجمند مملو از معارف ناب است که با استناد به آیات کریمه قرآنی شکل می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری در خطبه نخست نماز جمعه تهران افزود: باید ببینیم چقدر توانسته ایم از ظرفیت بی نظیر ماه مبارک رمضان برای خودسازی و رشد معنوی و طهارت قلبی و روحی خودمان استفاده کنیم. روزها و ساعات پایانی ماه مبارک رمضان حال و هوای عجیبی دارد و برای مومنین این لحظات و فرصت‌ها در سیره اولیا خدا خیلی مورد اهتمام است.

نظر شما