شناسهٔ خبر: 53784882 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در مسیر قدس

دفاع جانانه مردم قرچک از آرمان‌های ملت مظلوم فلسطین

قرچک - ایرنا - مردم ولایت مدار و همیشه در صحنه شهرستان قرچک همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس ، از آرمان های فلسطین دفاع کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مردم شهرستان قرچک پس از ۲ سال دوری از برپایی راهپیمایی روز جهانی قدس، با حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس و با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل و مرگ بر ضد ولایت فقیه ضمن حمایت از ملت مظلوم و مقاوم فلسطین از استکبار جهانی اعلام برائت کردند.
بسیاری از مردم و به ویژه جوانان شهرستان قرچک با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضامین دفاع از مردم مظلوم فلسطین، اتحاد و انسجام مسلمانان در مقابله با دشمن شماره یک جهان اسلام ، رژیم اشغالگر قدس را خواستار شدند.
راهپیمایان که مسیر میدان امام(ره) تا مصلای نماز جمعه را طی می کردند با در دست داشتن پرچم های فلسطین و حزب الله لبنان ، بر مقاومت در برابر زیاده خواهی های استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و اسرائیل تأکید کردند.
حضور چهار نسل از دوران مختلف انقلاب اسلامی در راهپیمایی روز جهانی قدس نشان داد که اقشار مختلف مردم ایران اسلامی درک صحیحی از جنایات رژیم اشغالگر قدس داشته و روشنگری‌های صورت گرفته در خصوص جنایات رژیم کودک کش اسرائیل، همه افراد را در دفاع از مردم فلسطین به میدان کشیده اسنت.
در طول مسیر برگزاری راهپیمایی جوانان و نوجوانان با در دست گرفتن آدمک هایی از سران استکبار جهانی انزجار خود را از جنایات آمریکا و اسرائیل اعلام کردند .
دانش‌آموزان مدارس قرچک نیز با در دست داشتن پلاکاردهایی که اسم آموزشگاه‌ها بر آن نقش بسته بود، حمایت خود را از همسالان خود در مقابله با رژیم اشغالگر قدس اعلام کردند.
تعداد زیادی از ورزشکاران قرچکی نیز با لباس های ورزشی ومتحد الشکل در این راهپیمایی حضور پیدا کرده بودند .

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی در جمع راهپیمایان قرچک اظهار داشت: مردم جهان امروز با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس، تنفر و انزجار خود را نسبت به اسرائیل اعلام کردند، روزی که به ابتکار امام راحل تعیین شد و باعث گردید تا آرمان فلسطین هیچگاه فراموش نشود.
حسین نوش‌آبادی افزود: امام راحل در ۱۶ مرداد سال ۵۸ در حالی که کمتر از یکسال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته بود در پیامی تاریخی اعلام کردند طی سالیان دراز خطر اسرائیل را به ملت های مسلمان گوشزد کرده‌اند و از مردم و دولت‌های اسلامی خواستند تا سرنوشت فلسطین را تعیین کنند.
وی اظهار داشت: بیت المقدس نه فقط به عنوان یک سرزمین محل سکونت که به لحاظ مادی و معنوی ارزش‌های بسیاری برای جهان اسلامی دارد و نباید زیر چکمه تفاله‌های آمریکا و اسرائیل پایکوب شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قدس نخستین قبله مسلمانان است و ۱۴ سال پس از رسالت نبی مکرم اسلام، مسلمانان به سمت این سرزمین مقدس نماز می‌گذاردند و قدس، سرزمین معراج نبی مکرم اسلام است از این روز اهمیت بسیار زیادی برای مسلمانان دارد.
نوش‌آبادی گفت: بسیاری از پیامبران الهی رسالت و حضور برای هدایت انسان‌ها را از بیت المقدس آغاز کردند از این رو این سرزمین مقدس جای جنایت‌کارترین دولت نامشروع جهان نیست.
وی تأکید کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب ،حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس فقط مسأله خارجی برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین نیست بلکه به  امنیت کشور نیز ارتباط داشته و موجب حفظ دستاوردهای نظام و انقلاب می‌شود.

در پایان این مراسم که با آتش زدن پرچم آمریکا و اسرائیل همراه بود ، راهپیمایان بر حمایت قاطع از ملت مظلوم فلسطین تأکید کردند.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر شما