شناسهٔ خبر: 53783695 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان؛

ندای حمایت از مظلومان فلسطین در دیار قومس طنین انداز شد

مردم استان سمنان از ساعات ابتدایی مراسم روز قدس در خیابان‌ها حضور پیدا کرده‌اند و با سر دادن شعارهایی ضمن تجدید بیعت با آرمانهای امام راحل (ره) از ملت فلسطین حمایت کرده و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛صبح امروز و در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که با تدبیر امام خمینی (ره) به عنوان «روز جهانی قدس» نامگذاری شده است، مردم روزه دار استان سمنان با حضور در راهپیمایی‌های باشکوه در شهرهای مختلف استان با صدایی رسا «آزادی قدس شریف» را فریاد زدند.

 

راهپیمایی ضد صهیونیستی روز قدس دو سال بود که به خاطر کرونا به صورت خودرویی و موتوری برگزار شده بود اما امسال به خاطر افزایش میزان واکسیناسیون و همچنین افزایش سطح ایمنی جامعه و با اعلام ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا این راهپیمایی بزرگ با حضور پررنگ مردم  روزه‌دار در ۵۰ نقطه استان سمنان آغاز شد.

 

بعد از دو سال محدودیت در برگزاری مراسم روز قدس، اما این بار، شور و شوق حضور مردم دیدنی است. همه مردم کودک و نوجوان، زن و مرد، پیر و جوان از همه گروه‌ها و شخصیت‌ها در مراسم روز جهانی قدس حضور دارند؛ جلوه‌های زیبا که در قلم و کلمات نمی گنجد.

 

مردم‌ سمنان امروز از گوشه و کنار این استان‌ به خیابان‌ها آمدند تا اعلام‌ کنند پای آرمان آزادی قدس شریف و فلسطین‌ وفادارانه ایستاده‌اند.

 

راهپیمایی روز قدس در سراسر استان سمنان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در حال برگزاری است و مردم مؤمن و روزه‌دار استان سمنان علیه رژیم کودک کش صهیونیستی و در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و قدس شریف به خیابان‌ها آمدند.

 

راهپیمایی پرشور مردم مرکز استان سمنان از ساعت ۱۱ جمعه از میدان امام رضا (ع) آغاز و تا مصلای نمازجمعه ادامه خواهد داشت.

 

راهپیمایی با قرائت دعای فرج امام زمان (عج) آغاز شد و در ادامه با فریاد «فلسطین پیروز است، اسراییل نابود است»، «مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا»، «قدس دل تپنده‌ زمین است، تجلی قدرت مسلمین است»، «مجاهد خدایی، بجنگ تا رهایی» تجاوز به خاک فلسطین را محکوم کردند.

 

در این راهپیمایی، تمام اقشار جامعه چون کارمندان، فرهنگیان، ورزشکاران، بسیجیان، کارگران و جوانان حضور دارند.

 

جمع کثیری از ورزشکاران سمنانی با لباس های فرم ورزشی خود به سیل پرشور جمعیت پیوستند و جلوه خاصی به این راهپیمایی دادند.

 

مسئولان اجرایی و سیاسی، فرماندهان نظامی و انتظامی استان سمنان نیز در کنار مردم در طول مسیر راهپیمایی حضور داشتند.

 

راهپیمایان سمنان با حمل پرچم فلسطین و دست نوشته‌هایی شامل «القدس لنا»، «فلسطین آزاد خواهد شد» و «فلسطین تنها نیست» و «قدس متعلق به مسلمین است و باید به آنان بازگردد» انزجار خود را از رژیم غاصب صهیونیستی به نمایش گذاشتند.

 

تصاویر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اسوه مقاومت جهان اسلام نیز در دستان راهپیمایان زینت بخش فضای پرشور راهپیمایی مردم روزه دار شده بود.

 

مردم استان سمنان با پایمردی و مجاهدات و همچنین استکبارستیزی بیگانه نیستند اینها مردمی هستند که از گرمسار تا میامی و از کلاته خیج تا ایوانکی سه هزار شهید را تقدیم آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی ایران کردند و امروز بعد از چهار دهه همچنان پشتوانه بزرگی برای این آرمان‌ها محسوب می‌شود.

 

با گذشت چهاردهه از نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، با ابتکار تاریخ‌‌‌ساز و تعیین‌‌‌کننده حضرت امام خمینی(ره)، مسأله فلسطین و آزادی قدس شریف امروز به یک مسئله بین‌‌‌المللی و آرمان جهانی تبدیل شده ‌و موجبات وحدت و یکپارچگی امت اسلامی در حمایت همه جانبه از ملت مظلوم و مسلمان فلسطین را رقم زده و از سوی دیگر رژیم صهیونیستی و جبهه حامی اشغالگری را علی رغم هیمنه پوشالی خود  بیش از هر دوره تاریخی در ضعف و استیصال قرار داده است.

 

پایان پیام/276

نظر شما