شناسهٔ خبر: 53781393 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

لندن: نبرد دونباس، محور اصلی عملیات روسیه است

بخش اطلاعات وزارت دفاع انگلیس با ادعای محدود شدن پیشروی زمینی روسیه و متحمل‌شدن هزینه‌های بالا، گفت مسکو قصد دارد کنترل مناطق دونتسک و لوهانسک را به‌دست بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با وارد شدن بحران اوکراین و عملیات نظامی ویژه روسیه در این کشور به شصت‌وچهارمین روز خود، انگلیس مدعی محدود شدن پیشروی زمینی روس‌ها شد.

رکن اطلاعات ارتش انگلیس امروز (جمعه) ادعا کرد: «نبرد دونباس همچنان محور اصلی استراتژیک روسیه است تا به هدف اعلام شده خود در کنترل مناطق دونتسک و لوهانسک دست یابد».

به نوشته وبگاه این سازمان، در این بیانیه آمده است: «در این استان‌ها، نبردها به ویژه در اطراف لیسیچانسک و سورودونتسک، با تلاش برای پیشروی به سمت جنوب از ایزیوم به سمت اسلویانسک، شدید بوده است».

وزارت دفاع انگلیس در گزارش خود مدعی شد: «به دلیل مقاومت شدید اوکراین، پیشروی‌های زمینی روسیه محدود شده و با هزینه قابل توجهی برای نیروهای روسیه به دست آمده است».

پیش از این نیز «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس با تاکید بر لزوم قطع واردات نفت و گاز از روسیه، گفت باید منابع مالی مسکو برای جنگ علیه اوکراین را بخشکانند. (جزئیات بیشتر)

روسیه از روز ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

انتهای پیام/خ

نظر شما