شناسهٔ خبر: 5378114 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ابقای لاریجانی در ریاست مجلس

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در این انتخابات آقای روح الله حسینیان با 36 رای نامزد دوم برای ریاست مجلس بود.

تعداد آرای اخذ شده 263 رای بود.

در رأی‌گیری در صحن علنی مجلس برای انتخاب اعضای هیئت رئیسه، آقای ابوترابی‌فرد با کسب 231 رأی و آقای باهنر با کسب 192 رأی از مجموع 264 رأی اخذ شده به عنوان نایب رئیس اول و دوم انتخاب شدند.

همچنین در جلسه علنی امروز  از تعداد 265 رای اخذ شده آقای عبدالرضا مصری با 161 رای، سیدشریف حسینی با 160 رای و محمد عاشوری با 153 رای به عنوان ناظران هیات رئیسه مجلس انتخاب شدند.

براساس آرای نمایندگان مجلس از میان 267 رای ماخوذه آقای محمدحسین فرهنگی با 207 رای، آقای ضرغام صادقی با 153 رای و آقای مهرداد بذرپاش با 150 رای به عنوان دبیران هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در سال چهارم دوره نهم انتخاب شدند.

همچنین نمایندگان مجلس آقایان علیرضا منادی سفیدان را با 145 رای، سیداحمدرضا دستغیب را با 139 رای و محمد دهقان را با 136 رای به عنوان دبیران هیات رئیسه مجلس نهم در سال پایان فعالیت خود تعیین کردند.

اعضای جدید هیئت رئیسه  مجلس شورای اسلامی برای سال چهارم دوره نهم که امروز در صحن علنی  مجلس انتخاب شدند مراسم تحلیف به جای آوردند.

پس از مراسم تحلیف، آقای لاریجانی با توجه به اینکه اعضای هیئت رئیسه در مراسم تحلیف با صدای آرام سوگند یاد می کردند با لحنی توأم با لبخند گفت: اعضای جدید امتحان خوبی برای تواشی ندادند.

آقای لاریجانی  همچنین از اعضای هیئت رئیسه  به‌خصوص آقایان سبحانی نیا و نعمتی که در دور جدید رأی نیاوردند تشکر و قدردانی کرد و گفت: آقایان سبحانی‌نیا و نعمتی افرادی تلاشگر بودند و از خدمات آنها در سال گذشته مجلس استفاده کردیم.

وی همچنین برای اعضای هیئت رئیسه  جدید مجلس آرزوی موفقیت کرد .

آقای لاریجانی از اعتماد نمایندگان مجلس و هیئت رئیسه نیز تشکر کرد و از نمایندگان خواست که در راستای  وظایف قانونی خود به آیین نامه داخلی  مجلس شورای اسلامی هر بیشتر مراجعه کنند.


نظر شما