شناسهٔ خبر: 5378108 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

حجت‌الاسلام رسایی در دانشگاه شیراز:

آقای روحانی! آزادی خرمشهراقتصادی با سیاست خارجی‌‌خسته و پژمرده ممکن نیست

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مقایسه احمدی‌نژاد با روحانی اشتباه است، چرا که روحانی، خاتمی و هاشمی یک مسیر را می‌روند اما احمدی‌نژاد مسیر دیگر را طی می‌کند؛ بنابراین باید احمدی‌‌نژاد را با خودش مقایسه کرد که البته احمدی‌نژاد سال ۸۴ با احمدی‌نژاد سال ۹۲ متفاوت بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از شیراز، همایش «مقاومت مردم، ایستادگی مسئولان» با سخنرانی حجت‌الاسلام حمید رسایی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی شب گذشته در سالن مطهری دانشگاه شیراز به گونه ای برگزار شد، که همه شرکت کنندگان با نظم و مدیریت خاصی بر روی صندلی های خود نشسته بودند، سخنرانی حمید رسایی با تاخیر یک روزه و تاخیر نیم ساعته در این مراسم آغاز شد، وی با بیان اینکه کشورهایی اروپایی و آمریکایی دچار مشکلات اقتصادی هستند، گفت:  ما نیز مشکلاتی داشته ایم؛ اما وقتی مجموع این ۳۶ سال انقلاب را نگاه می‌کنیم پیشرفت‌های زیادی داشته و همچنین خطرات زیادی را پشت سر گذاشته ایم و در نهایت به نقطه ای که یک سر و گردن از بقیه کشورها بالاتر است رسیده ایم.

 

وی با بیان اینکه موفقیت‌های ما در این ۳۶ سال انقلاب مرهون تکیه و فشار بر مبانی دینی و انقلابی بوده است، افزود: از ابتدای انقلاب تاکنون دو جریان در کشور ما وجود داشت که یکی پایبندی بر مبانی دینی و تکیه بر آن و نگاهی دیگر،‌ کوتاه آمدن در مقابل استکبار است و حتی در زمان جنگ نیز این نگاه وجود داشت و البته امروز همان گروهی که در اول انقلاب می‌گفتند که نمی‌شود با شاه جنگید و یا برخی که جنگ را بی‌ثمر می‌دانستند، امروز نیز مقابله با استکبار را بی‌ثمر می‌دانند که این نشان از ریزش و رویش در نظام است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید نگاه کشور به توان داخلی باشد، بیان داشت: نگاهی دیگر به بحث مذاکرات هسته این است که باید سیاست را عوض کرد، باید دست از اصول و آرمانها برداریم باید تعامل با دنیا و یعنی چند تا کشور کنیم.

 

رسایی با بیان اینکه هر انقلابی باید رویش و ریزش داشته باشد، بیان داشت:  اگر فقط ریزش و رویش تنها باشد بیماری است در انسانها و حیوانات نیز همین گونه است اگر نگاه کنید در سوره مائده خطاب به مومنین می گوید «هر کدام که از دین خدا روی برگرداند این نشان می دهد آدم ها بعد از ایمان هم روی می گردانند.» و همچنین مقام پرستی دنیا طلبی از جمله دلایل ریزش است.

 

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها ظلم را پذیرفته اند و ظلم سیطره یافته است، ادامه داد:  با مقاومت خدا راه نجاتی را می رساند که در زندگی فردی و اجتماعی دیده می شود یک حکومت اگر می خواهد از مددهای الهی بهره مند شود باید در مقابل ظلم مقاومت کند. خدا از کسانی که ایمان دارند دفاع می کند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واژه «اصلاحات» بعد از ریاست جمهوری خاتمی به وجود آمد، خاطرنشان کرد: متاسفانه آنان نتوانستند اصلاحات را مدیریت کنند؛ بنابراین این واژه وارد مباحث دین و قانون شد؛ تا جایی که در همان دوران ایران به عنوان محور شرارت در دنیا مطرح شد.

 

رسایی گفت: اصلاحات معنایش این شد که اصلاح قانون اساسی، اصلاح مبنای دینی  تا جایی که گفتند عاشورا نتیجه خشونت طلبی جنگ های پیامبر است و خود بزرگان اصلاحات اعتراف کردند که خوب اصلاحات را تعریف نکردند به گونه ای که در دوره ای  ایران محور شرارت شد تا جایی که حتی بوش رئیس جمهور آمریکا ایران را تهدید به حمله نظامی و اتمی کرد.

 

وی با اشاره به طبیعت انسان این است که بین دین سخت و آسان و بی دینی دین آسان را انتخاب می کنند، تصریح کرد: در کنفرانس برلین مردم و اصلاحات فهمیدند که دین آسان نیست در واقع بی دینی است که درصدد اصلاح بر آمدند اما موفق نشدند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت های رئیس جمهور به مناسبت سالروز خرمشهر، که گفته اند «سرادارن نظامی خرمشهر را آزاد کردند حال نیز سراداران سیاسی ما می خواهند نفت و بانک و اقتصاد ما را آزاد کنند»، افزود: آزادی خرمشهر اقتصادی با سیاست خارجی خسته و پژمرده ممکن نیست خرمشهر با شعار «برد برد» آزاد نشد؛ بلکه شعار رزمندگان «جنگ، جنگ تا رفع فتنه» بود.

 

رسایی در ادامه بیان داشت: برای آزادسازی خرمشهر هیچ‌کس صدام را با ادب و باهوش خطاب نکرد و کسی هم از خزانه خالی کشور در مقابل دشمنان صحبت نکرد.

 

وی با اشاره به اینکه زمان آزادی خرمشهر با صدام تلفنی صحبت نکردیم و دل و قلوه‌ای رد و بدل نشد، افزود: اما امروز شاهد چنین اتفاقاتی هستیم نمی‌شود شما، خرمشهر اقتصادی را آزاد کنید؛ اما تعامل و خنده با دشمن داشته باشید.

 

در این میان صدای تشویق دانشجویان دیگر نگذاشت تا رسایی حرف خود را ادامه دهد و او بعد گذشت چند دقیقه و نظاره کردن ابراز احساسات دانشجویان دوباره شروع کرد و با بیان اینکه برای آزادی خرمشهر، با دشمن مدارا نکردیم و مذاکره‌‌ای نکردیم که پس از آن به ملت بگوییم نتیجه آن محرمانه است، خاطرنشان کرد: اگر می گفتند خزانه خالی است خرمشهر آزاد نمی شد هاشمی می گوید در زمان جنگ سیلوها خالی بود؛ اما برای جنگ روانی گفتم سیلوها پر است.

 

 

رسایی با بیان اینکه تیم مذاکره‌کننده قبلی، شرط مذاکره در مقابل دوربین را به عنوان اولویت مطرح می‌کرد، یادآور شد: متاسفانه امروز تیم مذاکره‌کننده ما، گفتگوی غیرعلنی را برای خود یک اولویت مطرح می‌کند؛ چرا که این را می‌دانند که ملت ایران زیر بار ظلم و ذلت در مذاکرات نمی‌رود.

 

وی با اشاره به اینکه برند ایرانی نه گفتن به ظلم است و ۳۶ سال است گفتیم که شما قدرت جهان نیستید، بیان داشت: تیم مذاکره‌کننده قبلی، شرط مذاکره در مقابل دوربین را به عنوان اولویت مطرح می‌کرد، متاسفانه امروز تیم مذاکره‌کننده ما، گفتگوی غیرعلنی را برای خود یک اولویت مطرح می‌کند؛ چرا که این را می‌دانند که ملت ایران زیر بار ظلم و ذلت در مذاکرات نمی‌رود.

 

در این میان صدای دست و شوت دانشجویان دانشگاه شیراز به رسایی جان تازه ای برای شروع دوباره صحبت های خود داد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظریف می‌خواهد مسئولیت نتیجه مذاکرات را به دوش رهبری قرار دهد، گفت: وزیر امور خارجه در مجلس زمانی که ما در خصوص روند مذاکرات اعتراض کردیم، گفت اگر رهبری بگوید نرو، من نمی‌روم؛ اما ما از او زرنگ‌تر هستیم و اجازه نمی‌دهیم بار مذاکرات بر دوش رهبری قرار گیرد.

 

وی ادامه داد: خود من شخصاً اگر آقای ظریف سرماخوردگی هم داشته باشد، حاضرم از او طرفداری کنم تا در مذاکرات حاضر شود و یا او را استیضاح نمی‌کنیم تا زمانی که تمام جامعه نتیجه گفتگو با گرگ را بفهمند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: آقای صالحی در یکی از صحبت‌های خود اعلام کرد که آمریکا در مذاکرات دبه کرده، اما جای تعجب است که پس از ملاقات رئیس‌جمهور با وی، این سخنان را تکذیب می‌کند و می‌گوید؛ من شوخی کردم.

 

وی با لحنی تیکه آمیز ولو آمیخته با طنز ادامه داد: من نیز به شوخی میگویم حال نمی‌دانیم که شاید یک نفر دستی به سٍرُم متصل به آقای صالحی زده باشد این نیز شوخی است.

 

رسایی، اظهار داشت: رئیس‌جمهور می‌گوید که دلالان تحریم به فکر شغل دیگر باشند، من هم در جواب عرض کردم اگر این‌گونه است با این روند مذاکرات، روحانی باید به فکر شغل دیگری برای خود باشد؛ چرا که ما مخالف مذاکرات نیستیم اما شیوه آن را قبول نداریم.

 

این مراسم با شور زیادی همراه بود؛ به گونه ای که تشویق های رسایی به وی مجال صحبت کردن نمی داد و دیگر همه را با صحبت های خود به وجد آورده بود.

 

وی در پاسخ به اعتراض برخی از دانشجویان که نباید بی‌ادبانه صحبت کرد، گفت: آمریکا خواسته‌ای دارد مانند اینکه کسی ناموس یک کشور را بخواهد و این بی‌غیرتی است که بخواهیم در مقابل آن کوتاه بیاییم.

 

چند تن از دانشجویان بعد از گفتن این حرف آقای رسایی سالن را به نشانه اعتراض ترک کردند و با لحنی بلند خواستار قطع صحبت در مورد ناموس و غیرت شدند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه بحث امروز ما، استقلال و مستقل بودن کشور است، بیان داشت: تاسیسات بوشهر اورانیوم غنی شده ۲۰ درصد در دو جا مورد نیاز است که تا ۱۰ سال داریم این حرف صالحی بوده است آقای صالحی محل استفاده این اورانیوم روی میز مذاکره بود.

 

بعد از اظهارات رسایی که همه را به وجد آورده بود پرسش و پاسخ دانشجویی شروع شد، در این میان دانشجویی از قبل هماهنگ شده بالای تریبون رفت و صحبت های خود را این گونه آغاز کرد، «من آرومم لطفا کسی نگوید عصبانی نباش من آرومم»، در پاسخ به اظهار دانشجو رسایی گفت: «عزیزم ادم آروم به زبان نمی آورد که آروم است از ظاهر وی مشخص است.»

 


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوال این دانشجو در خصوص نوع مدرک خود و یا گفتمان‌های امروز دولت احمدی‌نژاد و دولت روحانی، گفت: من «به جهنم گفتن» را بلد نیستم، امیدوارم خداوند همه را به بهشت روانه کند، من بار خوردم و راهی مجلس شدم؛ اما کُردان‌ها در دولت حسن روحانی بسیارند! امروز من با افتخار از خوبی‌های احمدی‌نژاد دفاع می‌کنم؛ چرا که او شجاعت گفتگو با مردم را داشت.

 

رسایی ادامه داد: بنزین را قطع کردند و هیچ‌کس به مردم اطلاع نداد؛ در حالی که احمدی‌نژاد مرد بود و در گفتگوی تلویزیونی تمامی کارهای خود را با مردم مطرح می‌کرد، نه اینکه یارانه چهار میلیون نفر را قطع کنند و کسی هم اطلاع نداشته باشد.

 

دانشجویان دیگر از خوشحالی بال در آورده بودند به گونه ای که هرکس احساسات خود را به گونه ای ابراز می کرد تا وی متوجه شود.

 

وی افزود: مقایسه احمدی‌نژاد با روحانی اشتباه است، چرا که روحانی، خاتمی و هاشمی یک مسیر را می‌روند؛ اما احمدی‌نژاد مسیر دیگر را طی می‌کند؛ بنابراین باید احمدی‌‌نژاد را با خودش مقایسه کرد که البته احمدی‌نژاد سال ۸۴ با احمدی‌نژاد سال ۹۲ متفاوت بود.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پول کثیف در تمامی شرایط بد است، گفت: وزیر کشور بحث پول‌های کثیف را مطرح کرد و در مجلس گفت که این موضوع را نگفته‌ام؛ اما اگر شما فکر می‌کنید این تغییر سخن به دلیل تهدید به استیضاح بوده، توهین به وزیر کشور است، چرا که او را فردی ترسو می‌دانید.

 

در این مراسم چپ و راست و میانه رو ها  فرقی نداشتند همه اظهارات خود را بیان می کردند یکی با ادبانه پشت تریبون و با ظاهری آرام یکی با لحنی تند وسط مجلس!

 

رسایی افزود: مهدی هاشمی در سال ۸۴ از پول بهینه‌سازی مصرف سوخت کشور چندین میلیارد تومان را خرج تبلیغات انتخاباتی پدر کرد و یا اینکه حسن روحانی یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان را در جایی دیگر خرج کرد. حال اگر قرار باشد من از خدمت در دولت اخراج شوم، پس حسن روحانی باید برای طول عمر خود از خدمت اخراج شود.

 

وی در پاسخ به سئوال دیگر دانشجویی در خصوص غیرقانونی بودن حصر سران فتنه نیز گفت: اتفاقات انتخابات ۸۸ مانند حادثه ورزشگاه تبریز است؛ البته حصر در نظام و حتی در اسلام نیز سابقه داشته است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: حسن روحانی در زمانی که حصر سران فتنه اجرا شد، به عنوان نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی حضور داشت و خود او نیز به این حصر رای مثبت داده بود؛ چرا که حصر سران فتنه با رای مثبت تمام اعضای شورا روبرو شده بود.

 

رسایی در پاسخ به سئوال دیگر دانشجویی گفت: متاسفانه همه دولت روحانی، وزارت خارجه شده، تمام وزارت خارجه ۱+۵ شده و کل ۱+۵ شده آمریکا و متاسفانه حتی زمانی که از وزیر ارشاد هم انتقاد می‌شود، موضوع توافق را ۱+۵ را مطرح می‌کند؛ در حالی که من متوجه این نوع رفتارها نمی‌شوم.

 

وی در پاسخ به نطق قبل از سئوال یکی از دانشجویان که میگفت قطعا اگر شهید همت و باکری را صدا می‌زدند، گفت: دوم خرداد چیز خوبی بود، من سال ۷۶ از اینکه ناطق نوری رای نیاورد، خوشحال بودم؛ اما بدین معنی نیست که با رای خاتمی هم خوشحال شدم و باید بدانیم که اگر باکری دوم خردادی بود، با، کری قدم نمی‌زد و اگر همت بود، اَلم بی‌همتی را برای مردم کشور خود بلند نمی‌کرد،  امروز شما باید ببینید که دوم خردادی‌ها کجاها هستند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سابقه اصلاح‌طلبی در کشور ما آنقدر سیاه شده که برخی از آنها با اسامی دیگر فعالیت می‌کنند و حاضر نیستند با نام اصلاح‌طلب در جامعه حاضر شوند.

 

رسایی در پاسخ به سخنان یکی از دانشجویان که او را شاگرد خلف یکی از علمای قم دانست، گفت: افتخار بزرگ من این است که شاگرد آیت‌الله مصباح هستم که امام، شهادت او را معادل شهادت دو نفر دانست.

 

 

وی در پاسخ به سئوال دیگر دانشجویی که از تخلفات مالی او سخن می‌گفت، تاکید کرد: تخلفات مالی در نظامی که ما دوست داریم، حتی یک عدد هم زیاد است؛ اما این تخلفات در کشور ما در مقایسه با دیگر کشورهای دنیا بسیار کمتر است و اگر من تخلف مالی داشتم، به طور حتم خودم آن را عنوان کرده بودم.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه شما می‌گویید من در مجلس خواب هستم، نکته جالبی است؛ چرا که اگر تمام این موضع‌گیری‌ها که علیه من انجام می‌شود، در زمان خواب بودن من است، پس بترسید از زمانی که من بیدار باشم.

 

در پایان این مراسم هنوز بعد از گذشت یک ساعت و نیم رسایی مشتاق به گفتگو با دانشجویان معترض به صحبت هایش بود که مجری ختم جلسه را اعلام کرد.

 

نظر شما