شناسهٔ خبر: 53775240 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رونمایی از کتاب"زنان کُرد" در سنندج

در مراسمی به مناسبت روز سنندج از کتاب "زنان کُرد" اثر شیلان گیلانی رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کردستان، استاندار کردستان در این مراسم از هنرمندان و نویسندگان کُرد به عنوان بزرگترین گنجینه‌های معنوی  استان  کردستان نام برد و افزود: آنچه کردستان را مقصد گردشگران کشورمان می‌کند علاوه بر مناظر زیبا و چشم انداز‌های بکر طبیعی، روحیات تحسین برانگیز و مهمان نوازی مردم کُرد است.

زارعی کوشا اهالی فرهنگ و هنر را مولفه‌های انسجام، وحدت و یکدلی خواند و افزود: این مولفه ها، به برنامه‌های دولت در راستای جهش اقتصادی و جبران عقب ماندگی‌ها کمک می‌کند.

مخدومی مدیر کل کتابخانه‌های استان  هم هدف از این مراسم را معرفی مفاخر کردستان عنوان کرد و گفت: این سرزمین مدیون هنرمندان و دانشمندان بزرگی است که با آثار ماندگار خود فرهنگ کردستان را در جهان ماندگار کرده اند.

رشیدی شهرداری سنندج هم از اختصاص یک هفته برای گرامیداشت روز سنندج خبر داد و گفت: در برگزاری ویژ برنامه‌های روز سنندج به میراث فرهنگی ماندگار کردستان و به خصوص سنندج اهمیت ویژه‌ای داده شده است.

در این مراسم همچنین کتاب تاریخ اردلان نوشته بانو مستوره اردلان مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

در پایان این مراسم از جمعی از نخبگان فرهنگ و هنر استان کردستان تجلیل شد.

<div id="video-display-embed-code_7922081"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3429044/7922081?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما