شناسهٔ خبر: 53772504 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

با صدور پیامی از سوی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صورت گرفت؛

دعوت به حضور پرشور جامعه دانشگاهی در راهپیمایی روز قدس

در پیام دکتر علی عابد الهی می خوانیم: «هم‌صدا با سایر ملت‌های آزاده در روز باشکوه قدس، با دل‌هایی آکنده از امید رهایی فلسطین مظلوم از سیطره پوشالی اسرائیل غاصب و همیشه‌منفور، با مشت‌های گره‌کرده، غریو اتحاد خود و فریاد مظلومیت مردمی ستمدیده را به گوش استبداد جهانی می‌رسانیم تا ستمگران بدانند که جهان اسلام پشتوانه فلسطین است.»

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا تبریز، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با صدور پیامی از عموم جامعه دانشگاهی علی الخصوص دانشجویان دعوت کرد تا در راهپیمایی روز جهانی پرشورتر از همیشه شرکت کنند تا همبستگی خود را با ملت مظلوم فلسطین نشان دهند. 

در پیام معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز آمده است: 

«آمادگی جوانان فلسطینی و قدرت‌نمایی مجموعه‌های ارزشمند جهادی و اعداد قوّه به صورت مستمر، فلسطین را روز به ‌روز قدرتمندتر و دشمن غاصب را روز به روز ناتوان‌تر و زبون‌تر خواهد کرد.» 

مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)

در روزگاری که تمام ابرقدرت‌های جهان تلاش داشتند نام فلسطین را در تاریخ به فراموشی بسپارند، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره)، با تدبیری حکیمانه و تاریخی، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به نام روز قدس نامگذاری کردند و با این اقدام، معادلات شوم دنیای استکبار را به هم ریختند.

اگر تا پیش از انقلاب اسلامی، سرکردگان رژیم جعلی اسرائیل در تکاپوی اشغال سرزمین های اسلامی برای تشکیل حکومت رویایی از نیل تا فرات بودند؛ هم اینک با گذشت بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با برکت این انقلاب الهی، جلوگیری از فروپاشی و نابودی این رژیم جعلی به دغدغه اصلی صهیونیست ها تبدیل شده است. تحولات چهار دهه اخیر، نشان داد هدف گذاری حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر محو رژیم صهیونیستی از صفحه روزگار، یک هدف گذاری الهی، آرمانی و کاملاً دست یافتنی است.

بی‌شک دفاع از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت رژیم غاصب، خون آشام و کودک‌کش صهیونیستی به عنوان مسئله اول جهان اسلام، تکلیفی انسانی و واجبی شرعی است و سازش، عادی‌سازی روابط و یا هرگونه ارتباط علنی یا پنهانی با رژیم کودک‌کش صهیونیستی، خیانت آشکار به اسلام و آرمان فلسطین خواهد بود.

هم‌صدا با سایر ملت‌های آزاده در روز باشکوه قدس، با دل‌هایی آکنده از امید رهایی فلسطین مظلوم از سیطره پوشالی اسرائیل غاصب و همیشه‌منفور، با مشت‌های گره‌کرده، غریو اتحاد خود و فریاد مظلومیت مردمی ستمدیده را به گوش استبداد جهانی می‌رسانیم تا ستمگران بدانند که جهان اسلام پشتوانه فلسطین است.

و من‌الله ‌توفیق

دکتر علی عابد الهی 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز 

بر اساس این گزارش، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، روز جهانی قدس است. حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ این روز را  برای حمایت از مردم فلسطین نامگذاری و از مسلمانان جهان خواستند برای حمایت از مردم فلسطین و کوتاه کردن دست رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی راهپیمایی کنند. در این روز مراسم های متعددی در کشورهای مختلف جهان در حمایت از ملت فلسطین برگزار می شود.

نظر شما