شناسهٔ خبر: 53768550 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آبیاری‌های نوین و کشت‌های گلخانه‌ای راهکار مبارزه با خشکسالی

نماینده مرودشت در مجلس گفت: با توجه به تهدید خشکسالی و اینکه روش‌های سنتی کشاورزی رونق دارد، برای نجات کشاورزی چاره‌ای جز اجرای روش‌های نوین آبیاری و کشت‌های گلخانه‌ای نداریم.

صاحب‌خبر -

جلال رشیدی کوچی ضمن بازدید از چند طرح کشاورزی در شهرستان مرودشت و بررسی مشکلات موجود در زمینه دامداری‌ها صنایع و گلخانه گفت: باید با نگاهی قوی و بلند مدت به افق ۲۵ ساله برای کشاورزی شهرستان مرودشت اقدامات ماندگاری انجام دهیم.

او گفت: در این زمینه نیازمند تلاش و پیگیری مدیران هستیم و مدیران باید علاوه بر اقدامات روزمره با نگاهی بلندمدت و شجاعانه در زمینه حل مسائل مشکلات مردم قدم بردارند.

رشیدی کوچی با اشاره به خشکسالی‌های حادث شده و استمرار آن گفت: اقدامات مهمی را در دستور کار قرار داده ایم در این زمینه لوله گذاری کانال‌های زیر شبکه سد درودزن را با مطالعه کارشناسان بررسی و پیشنهاد کرده‌ایم.

او با بیان مزیت‌های این طرح به صرفه جویی ۱۰۰ میلیون متر مکعبی در سال و محاسبه دقیق آب تخصیصی به بهره‌برداران اشاره کرد.

رشیدی کوچی به عزم جدی برای گسترش گلخانه‌ها اشاره و به تشکیل کارگروه تسهیل صدور مجوز در شهرستان به منظور تسهیل در روند اجرای این طرح‌ها تاکید کرد.

او به تلاش‌های مجلس در زمینه حذف فرآیند‌های صدور مجوز نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در این زمینه گام‌های خوبی برداشته شده و روند صدور مجوز تسهیل شده است.

رشیدی کوچی با اشاره به خسارت سرمازدگی و خشکسالی‌های موجود، افزود: با پیگیری‌های انجام شده و تعامللات خوبی که با سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و وزارت جهاد کشاورزی داریم و بازدید‌های صورت گرفته در صدد هستیم قسمتی از خسارت‌های اتفاق افتاده را جبران کنیم و امیدواریم به نتایج مطلوبی برسیم.

نماینده مردم مرودشت در مجلس به مشکلات صنایع تبدیلی در این شهرستان نیز گریزی زد و گفت: مشکلات تعرفه آب و برق نباید مانعی برای تولید و اشتغال زایی در این صنایع بزرگ باشد در حالی که می‌توان به جای برق صنعتی تعرفه برق کشاورزی برای آن‌ها محاسبه شود.

نظر شما