شناسهٔ خبر: 53766161 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دعوت دانشگاهیان به حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس

بسیج کارکنان وزارت علوم با صدور بیانیه‌ای ، با اعلام حضور پرشور و حماسی در راهپیمایی روز قدس و اعلام انزجار از اسرائیل جنایتکار ، همگان را به شرکت در این فرضیه اسلامی و الهی دعوت کرد.

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم ، متن بیانیه بسیج کارکنان وزارت علوم به مناسبت روز جهانی قدس به شرح ذیل است:
سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَی بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَی الْمَسْجِدِ الأَقْصَی الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ البَصِیرُ ‏
 حمد و سپاس بیکران خداوند سبحان را که به ما توفیق داد با حضور حماسی و باشکوه در آزمون سترگ و آوردگاه بزرگ "روز جهانی قدس"، بار دیگر زوال قطعی رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی و بیزاری از جبهه سلطه و استکبار و جاهلیت مدرن و قبیله‌ای روزگار را فریاد زنیم .
بسیج کارکنان وزارت علوم تحقیقات و فناوری به مناسبت روز جهانی قدس با صدور بیانیه ای اعلام کرد : اگر تا پیش از انقلاب اسلامی ، سرکردگان رژیم جعلی اسرائیل در تکاپوی اشغال سرزمین های اسلامی برای تشکیل حکومت رویایی از نیل تا فرات بودند ؛ هم اینک با گذشت ۴۳ سال از عمر با برکت این انقلاب الهی ، جلوگیری از فروپاشی و نابودی این رژیم جعلی به دغدغه اصلی صهیونیست ها تبدیل شده است . تحولات ۴۳ سال گذشته در منطقه راهبردی غرب آسیا ، نشان داد هدف گذاری حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر محو رژیم صهیونیستی از صفحه روزگار ، یک هدف گذاری الهی ، آرمانی و کاملاً دست یافتنی است.
در این بیانیه همچنین آمده است : اکنون روز قدس فراتر از مرزهای ایران و حتی فراتر از مرزهای جهان اسلام به یک روز جهانی تبدیل شده است و امروز تمامی آزادیخواهان و عدالتخواهان جهان ، به دنبال نابودی رژیم صهیونیستی و رهایی ملت مظلوم فلسطین از چنگال ظالمان ستم پیشه هستند . جبهه مقاومت روز به روز ، حلقه محاصره را بر رژیم کودک کش صهیونیستی تنگ‌تر می کند و این رژیم ، با اندک اقدامات تاکتیکی ، هرگز قادر به رهایی خود از مرگ قطعی نیست.

بسیج کارکنان وزارت علوم اعلام می دارد شهید حاج قاسم سلیمانی با تبدیل سنگ های در دستان فلسطینی‌ها به انواع موشک‌ها ، قدرت نظامی صهیونیست‌ها را ناکارآمد ساخت و اینک نه تنها قدرت نظامی صهیونیست‌ها ، بلکه قدرت نظامی آمریکا هم در برابر مقاومت و نظام جمهوری اسلامی و قدرت دفاعی ایران ناکارآمد شده است . آمریکا روند افول قدرت را با شتاب طی می‌کند و متحدین آن در منطقه همانند سعودی‌ها ، در باتلاق یمن گرفتار شده اند . آری تحولات داخلی در سرزمین‌های اشغالی ، غزه ، لبنان ، سوریه ، عراق و یمن ، همگی از روند حتمی نابودی رژیم صهیونیستی خبر می دهد .

حضرت امام خمینی (ره) در شانزدهم مرداد ماه سال ۱۳۵۸ مصادف با سیزدهمین روز از ماه مبارک رمضان طی پیامی تاریخی خطاب به مسلمانان جهان درباره قدس و مساله فلسطین فرمودند": من طی سالیان دراز ، خطر اسرائیل غاصب را به مسلمین گوشزد نمودم که اکنون این روزها به حملات وحشیانه خود به برادران و خواهران فلسطینی شدت بخشیده است و به ویژه در جنوب لبنان به قصد نابودی مبارزان فلسطینی پیاپی خانه و کاشانه ایشان را بمباران می‌کند.
من از عموم مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی می‌خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن ، به هم بپیوندند و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می‌کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است و می‌تواند تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد ، به عنوان «روز قدس» انتخاب کنند و طی مراسمی همبستگی بین‌المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین اعلام نمایند. "

لذا بسیج کارکنان وزارت علوم همراه با سایر هموطنان ایران اسلامی و همه آزادگان جهان ضمن حضور پرشور و حماسی در راهپیمایی روز قدس و اعلام انزجار از اسرائیل جنایتکار و همه متحدانش ، همگان به ویژه دانشگاهیان را به شرکت در این فرضیه اسلامی و الهی دعوت می کند.













نظر شما