شناسهٔ خبر: 5376130 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

العبادی و حکیم بر وحدت گروه های عراقی برای مقابله با داعش تاکید کردند

تهران -ایرنا - نخست وزیر عراق و رییس مجلس اعلای اسلامی این کشور با قدردانی از پیروزی های ارتش و نیروهای مردمی و عشایری در مقابله با گروه تروریستی داعش، بر اتحاد و یکپارچگی همه گروه های سیاسی عراقی در شرایط کنونی و نبرد با این گروه تروریستی تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز، دفتر نخست وزیری عراق در بیانیه ای با اشاره به دیدار روز دوشنبه حیدر العبادی و سید عمار حکیم اعلام کرد که در این دیدار تحولات سیاسی و امنیتی عراق و راه های حمایت از رزمندگان عراقی و هماهنگی میان ارتش، نیروهای مردمی (الحشد الشعبی) و پلیس برای آزاد سازی عراق از لوث عناصر تروریستی داعش مورد بررسی قرار گرفت.

در این دیدار همچنین بر اهمیت وحدت و یکپارچگی میان کلیه گروه های سیاسی با توجه به شرایط کنونی، تاکید شد.

در دیدار حیدر العبادی و عمار حکیم، وضعیت آوارگان و بازگشت آنان به خانه و کاشانه شان و فراهم ساختن نیازهای آنان و نیز بازسازی مناطق بررسی شد.

از سوی دیگر دفتر نخست وزیری عراق عصر دوشنبه اعلام کرد که، جوبایدن معاون رییس جمهوری آمریکا در گفت و گوی تلفنی با حیدر العبادی نخست وزیر، حمایت کشورش را از دولت و ملت عراق برای مقابله با گروه ترویستی داعش اعلام کرد.

در این تماس تلفنی طرفین در باره حمایت بیشتر از نیروهای عراقی، تشدید حملات هوایی به داعش و آموزش و تسلیح فوری ارتش عراق گفت و گو کردند.

شبد**1480** 3404

نظر شما