شناسهٔ خبر: 53758649 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گفتگوی امیرعبداللهیان و گالاگر درباره فلسطین و همکاری قم و واتیکان

خبرگزاری صداوسیما

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: بسیاری از فجایع دردناک و ضدانسانی در جهان به علت فقدان معنویت و اخلاق در روابط بین‌المللی است.

صاحب‌خبر -

  به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، رئیس دستگاه دیپلماسی در این گفتگوی تلفنی با تاکید بر قدمت روابط دوجانبه و اهمیت مناسبات با واتیکان در سیاست خارجی کشورمان گفت: بسیاری از فجایع دردناک و ضدانسانی کنونی در جهان به علت فقدان معنویت و اخلاق در روابط بین المللی است.
آقای حسین امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به هتک حرمت اخیر فردی سوئدی به قرآن کریم، توجه ویژه واتیکان به دفاع از احترام به کتب آسمانی و ادیان الهی در سراسر جهان را خواستار شد.
وی همچنین به خطر تروریسم در جهان و لزوم محکومیت اقدامات تروریستی در افغانستان اشاره کرد و افزود: گفتگوی میان ادیان الهی، نقش مهمی در کاهش خشونت و افراطی گری دارد.
وزیر امور خارجه با اشاره به گفتگو‌های ادیانی دو کشور، آمادگی تهران را برای امضای سند همکاری میان حوزه علمیه قم و واتیکان اعلام کرد.
آقای امیر عبداللهیان همچنین با تبیین تحولات فلسطین و تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به نمازگزاران فلسطین در مسجدالاقصی، خواستار پاسخ مناسب پیروان ادیان ابراهیمی به این اقدامات شد.
وی با تبیین موضع جمهوری اسلامی ایران درباره بحران‌های منطقه به ویژه رویداد‌های افغانستان، یمن و اوکراین؛ بر توقف مداخلات خارجی، توقف جنگ و ضرورت ارسال کمک‌های انسان دوستانه به این کشور‌ها تاکید کرد و تمرکز بر راه‌حل سیاسی را راهکار ایجاد صلح و ثبات در این کشور‌ها دانست.
وزیر امور خارجه واتیکان نیز با یادآوری تعهد این کشور به روابط مناسب با جمهوری اسلامی ایران در آستانه هفتادمین ساگرد روابط دوجانبه؛ از درد و رنج مردم یمن به شدت ابزار تاسف کرد.
اسقف اعظم، پائول گالاگر با اشاره به برخی مشکلات منطقه‌ای و جهانی؛ در موضوع فلسطین نیز بر ضرورت حفظ حرمت قدس شریف و حقوق مردم این کشور تاکید کرد.
وی در پایان برای ملت ایران و مسلمانان جهان، خیر و نیک بختی آرزو کرد.

نظر شما