شناسهٔ خبر: 53758504 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری نشست مشترک دانشگاه سلمان فارسی و نیروگاه سیکل‌ترکیبی کازرون

نشست مشترک جمعی از اعضاء هیئت رئیسه و اعضاء هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی کازرون، به میزبانی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار شد.

صاحب‌خبر -

 زمینه‌های مشترک کاری با هدف توسعه ارتباطات و زمینه‌سازی برای تقویت فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور، مورد گفتگو و تبادل‌ نظر قرار گرفت.

  غریب فاضل‌نیا رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون با اشاره به  ظرفیت‌های مختلف صنعتی در سطح شهرستان کازرون، نیروگاه سیکل ترکیبی این شهرستان را یکی از ظرفیت‌های برجسته‌ی صنعت در کازرون برشمرد و گفت: انتظارات عمومی مردم  کازرون این است که نهاد‌های مختلف بتوانند در قالب فعالیت‌های هم‌افزا، بالاترین میزان دستاورد را برای توسعه این منطقه داشته باشند.

او گفت: از طرفی نیز دانشگاه سلمان فارسی کازرون به عنوان تنها دانشگاه دولتی کازرون و قطب علمی منطقه به منظور تحقق سیاست‌های کلان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بیانیه ماموریت خود، تلاش کرده تا بیشترین و مناسب‌ترین سطح تعاملات را با نهاد‌های مختلف داشته باشد که به صورت ویژه رویکرد‌های زیرساختی را در حوزه‌های مرتبط با رشد واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان دنبال کرده ایم.

رضا بامیان مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی کازرون نیز در این نشست با تقدیر از رویکرد تعاملی ریاست دانشگاه سلمان فارسی کازرون گفت: تجارب متعدد و خوبی از ثمرات پربازده‌ ناشی از ارتباط‌های دانشگاه و صنعت در سطح کشور داریم که این دو حوزه هرگاه با رویکرد‌های مسئله‌محور به یکدیگر نزدیک شده‌اند، توانسته‌اند دستاورد‌های خوبی را برای تحقق مسئولیت‌های اجتماعی‌  انجام دهند.

او گفت:  برای برقراری مناسب‌ترین سطح تعامل، باید مکانیزم‌های مختلف مورد بررسی بیشتر قرار گیرند.

بامیان گفت: از جمله مکانیزم‌هایی که برای شروع می‌توان بر روی آن‌ها برنامه‌ریزی کرد یکی در حوزه دانشجویی و از طریق کارآموزی  و دیگری از طریق اعضاء هیئت علمی و شرکت‌های دانش‌بنیان، به واسطه حضور آن‌ها در کمیته تحقیقات است که تلاش می شود زمینه های لازم برای تحقق این موارد فراهم شود.

 حاضران در جلسه به بیان نقطه‌ نظرات و دیدگاه‌های خود پیرامون چگونگی تقویت ارتباط‌های دانشگاه سلمان فارسی کازرون و نیروگاه سیکل ترکیبی کازرون برای توسعه ارتباطات و زمینه‌سازی برای تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور، گفتگو و تبادل‌ نظر  کردند.
در پایان، مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی کازرون از مرکز نوآوری انرژی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و برخی ظرفیت‌های آزمایشگاهی و تخصصی این دانشگاه بازدید کرد.

 

نظر شما